همپای جلودار6| مقاومت روانی علیه کارزار ترکیبی

گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی: تقریباً این روزها مشخص شده و دیگر برای کمتر کسی پوشیده است که عملیات نظامی تنها یکی از ابزارهای جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است. بر این اساس یقینا صحنه جنگ‌های جدید، متفاوت از منازعات سختی است که سابق بر این وجود داشت. در این صحنه، پیروزی یا شکست، تنها در میدان جنگ نظامی، مشخص نمی‌شود. خصوصاً اگر دو طرف تخاصم، به سطحی از بازدارندگی نظامی رسیده باشند.

در این وضعیت، آنچه تاثیرگذاری عملیات نظامی را چند برابر می‌کند، قدرت بازیگران در میدان جنگ روانی است. بعد از عملیات ترکیبی و چند بعدی وعده صادق 2، رژیم صهیونیستی، تحرکات در حوزه جنگ روانی را چند برابر کرد. در مقابل این تحرکات، قوه عاقله تصمیم ساز نظام، اقداماتی نظیر برگزاری نماز جمعه نصر، حضور میدانی و شجاعانه مسئولان نظام در لبنان و تحرکات شدید دیپلماتیک در عرصه همسایگی، ترتیب داد.

اثر این اقدامات در توفیقات جدید حزب الله علیه مقاصد رژیم، عبور پیاپی از سامانه‌های پدافندی، اجرای دکترین حیفا در برابر ضاحیه، کشته گیری از نظامیان کودک‌کش، بازیابی توان عملیات روانی و معرفی تلویحی دبیرکل جدید، نمایان شد. در مقابل رژیم صهیونیستی، این جنگ ترکیبی را در ابعاد مختلف جلو بردند. حمله به سوریه برای ایجاد آشوب های داخلی در این کشور، وارد کردن سامانه پدافند ضد بالستیک تاد از آمریکا و تحریک گروهک های تروریستی در جداره مرزها.

در کنار این اقدامات نمایان اما آنچه به عنوان نقطه کانونی جنگ روانی رژیم تلقی می‌شود، توانایی او در ایجاد سه گانه «ترس، انزوا و انفعال» در داخل مرزهای کشور است. پربیراه نیست اگر گفته شود همه اقدامات نمایان و تجاوزگری‌های بی سابقه او علیه مردم لبنان و فلسطین با چنین هدفی در حال انجام است. رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار با اعضای کنگره شهدای کهگیلویه و بویر احمد، نسبت به ایجاد این سه گانه به عنوان نتیجه جنگ روانی دشمن هشدار داده بودند.

تحرکات رژیم در این جنگ ترکیبی، با هدف شکل دهی به ذهنیت قدرت مندی بیشتر از ایران و به بیان رهبر انقلاب بزرگ‌نمایی خود، در حال انجام است: بزرگنمایی توان نظامی با هدف ایجاد ترس و عقب نشینی غیرتاکتیکی. بزرگنمایی در عرصه سیاسی با هدف منزوی کردن کشور و احساس تنهایی دیپلماتیک. بزرگ نمایی در عرصه اجتماعی و فرهنگی با هدف ایجاد انفعال و خود تحقیری در مردم.

در مقابل این تحرکات اقدامات جمهوری اسلامی در صیانت از کشور و مردم بصورت ترکیبی، تهاجم روانی علیه بزرگ نمایی نظامی با حضور شخصیت‌های عالیرتبه در نقطه درگیری، تحرکات شدید دیپلماتیک علیه تحمیل انزوا و  برگزاری نماز جمعه نصر در حوزه انسجام اجتماعی بوده است. در این میان اما هم چنان امید ضربه زنی دشمن به وحدت، تردیدافکنی نسبت به قدرت عاقله نظام و قدرت نظامی کشور، از بین نرفته است.

در این کارزار، راه حل اصلی بالابردن مقاومت روانی در مردم است. باید هم شجاعت تحلیلی در شناساندن واقعیت ضعف دشمن داشت و هم شجاعت تبیینی در شناساندن قدرت واقعی جمهوری اسلامی.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.