قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت‌های دولت جو بایدن از جنایات رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و جنایات به وقوع پیوسته در نوار غزه را حاصل «مهار نکردن» این رژیم از سوی دولت بایدن دانست.

به گزارش خبرآنی، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اتفاقات وحشتناک به وقوع پیوسته در شمال غزه در نتیجه مهار نشدن تمام‌عیار کابینه نتانیاهو و مسلح ساختن تمام‌عیار آن توسط دولت بایدن است، آن هم در حالی که تل‌آویو جلوی ورود کمک‌های غذایی را گرفته و بیماران را در بیمارستان‌ها بمباران می‌کند.»

این قانونگذار آمریکایی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی فلسطینی‌هاست، گفت: «این روند مصداق نسل‌کشی فلسطینی‌هاست. آمریکا باید دست از امکان‌پذیر ساختن این نسل‌کشی بردارد. همین الان تحریم تسلیحاتی کنید.»

این اظهارات اوکاسیو کورتز یک روز بعد از آن مطرح شد که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پستی در فضای مجازی تلاش کرد با استناد به گزارش جدید سازمان «برنامه جهانی غذا»، رژیم تل‌آویو را برای افزایش ارسال کمک‌ها به نوار غزه تحت فشار بگذارد.

هریس در پست خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «سازمان ملل گزارش داده هیچگونه غذایی در حدود ۲ هفته گذشته وارد شمال غزه نشده است. اسرائیل باید فورا اقدامات بیشتری با هدف تسهیل جریان کمک‌رسانی به نیازمندان صورت دهد. باید از غیرنظامیان محافظت شده و باید آنها به غذا، آب و دارو دسترسی داشته‌ باشند. قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید مورد احترام قرار بگیرند.»

به گزارش وبگاه «هیل»، سازمان برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد: «تشدید خشونت‌ها در شمال غزه دارد تاثیری فاجعه‌بار بر امنیت غذایی هزاران خانواده فلسطینی می‌گذارد. گذرگاه‌های اصلی ورود به شمال غزه بسته مانده‌اند و از اول اکتبر هیچ کمک غذایی نتوانسته به آنجا وارد شود.»

سازمان برنامه جهانی غذا همچنین عنوان کرد مراکز توزیع کمک‌های غذایی، آشپزخانه‌ها و نانوایی‌ها در شمال غزه به دلیل حملات هوایی، عملیات‌های زمینی و دستورهای تخلیه مداوم از سوی رژیم صهیونیستی مجبور به تعطیلی شده‌اند.

مخالفت اوکاسیو کورتز با حمایت‌های تمام‌عیار دولت بایدن از جنایات رژیم صهیونیستی بعد از آن مطرح شدند که واشنگتن اعلام کرد ۱۰۰ سرباز را به همراه یک سامانه پدافند موشکی پیشرفته «تاد» به رژیم صهیونیستی می‌دهد؛ اقدامی که به ادعای صهیونیست‌ها با هدف حفاظت از اراضی اشغالی در برابر حمله موشکی احتمالی بعدی ایران صورت گرفته است. 

این نماینده ترقی‌خواه ایالت نیویورک از قبل از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و شروع جنگ غزه، از دولت آمریکا خواسته بود مسلح کردن اسرائیل را متوقف کند. او و دیگر نمایندگان ترقی‌خواه دموکرات کنگره، بعدا با تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه خواستار اعمال تحریم تسلیحاتی علیه این رژیم شدند.

در حالی که گروه‌های جمهوری‌خواه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این حزب در راستای تبلیغات خود علیه هریس به دنبال وابسته نشان دادن او به چهره‌های چپ افراطی در حزب دموکرات بوده‌اند، اما این نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها مکررا گفته که روند دولت بایدن در پشتیبانی تمام‌عیار از رژیم صهیونیستی را کنار نخواهد گذاشت.

یک سال از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و طی این مدت اعتراضات متعددی در سراسر جهان برگزار شده و مردم خواستار توقف جنایات بی‌امان رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین شده‌اند.

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون حداقل ۱۷۰۰ لبنانی از جمله غیرنظامیان و کادر درمان به شهادت رسیده و ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.