آتش‌سوزی ساختمانی در جبالیا در پی حملات صهیونیست‌ها و درخواست برای نجات جان ساکنان آن

در حمله رژیم صهیونیستی به غرب اردوگاه جبالیا، یک ساختمان مسکونی دچار حریق شد و تعدادی کودک و سالمند ساکن آن در آتش گرفتار شدند.

به گزارش خبرآنی، برخی منابع محلی با اعلام اینکه حمله رژیم صهیونیستی به غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه موجب آتش‌سوزی در ساختمانی چهار طبقه شد که در آن تعدادی کودک و زن سالمند حضور دارند، اظهار کردند که زخمی‌ها و خانواده‌های تحت محاصره درخواست کمک برای نجات جان آنها را دارند.

این ساختمان مسکونی متعلق به خانواده «الشریف» بوده و در غرب اردوگاه جبالیا واقع است که از یک هفته قبل توسط اشغالگران محاصره شده و آنها اجازه انتقال کمک‌های بشردوستانه و نیازهای اصلی ساکنان را نمی‌دهند.

کادر پزشکی و درمان اعلام کردند که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی و کنترل شدید رفت‌وآمدها توسط ارتش این رژیم، قادر به کمک‌رسانی به این آسیب‌دیدگان این حمله نیستند.

همچنین در این حمله منزل خانواده «السید» در منطقه الفالوجا واقع در اردوگاه جبالیا نیز هدف قرار گرفت و چهار تن از اعضای این خانواده شهید شدند.

به گفته شاهدان عینی، حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به شدت و بدون توقف علیه مناطق غربی اردوگاه جبالیا به ویژه الفالوجا، اطراف مسجد الهندی و مسجد الفرقان ادامه دارند.

خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» تاکید کرد: از بامداد امروز سه‌شنبه ۲۹ تن در حمله اسرائیل به نوار غزه شهید شده و ده‌ها تن دیگر زخمی یا مفقود شدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان‌های مسکونی در شهرک جبالیا را منفجر کرد.

جبالیا از ۱۱ روز قبل کانون حملات نظامی رژیم صهیونیستی بوده و ارتش این رژیم اردوگاه جبالیا را به محاصره درآورده و تانک‌هایی را به ۲ شهرک بیت لاهیا و بیت حانون در مجاورت این اردوگاه فرستاده است.

با تداوم این عملیات ساکنان جبالیا در شرایط سختی قرار گرفته‌اند؛ از یک سو ارتش اشغالگر از آنها می‌خواهد به جنوب بروند و از سوی دیگر حرکت آنها با خطرات بزرگی همراه است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در طول ۱۱ روز گذشته در جبالیا بیش از ۳۴۲ فلسطینی را به شهادت رسانده و به سیاست گرسنگی دادن علیه ساکنان شمال غزه ادامه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی طرحی موسوم به «طرح ژنرال‌ها» را برای کوچاندن هزاران فلسطینی باقی مانده در شمال نوار غزه آغاز کرده و در این راستا از انتقال کمک‌های بشردوستانه و سوخت به این مناطق جلوگیری می‌کند.

براساس این طرح که بر خلاف قوانین بین‌المللی است، تمام کسانی که در شمال نوار غزه باقی می‌مانند تحت محاصره و گرسنگی قرار می‌گیرند.

پیش از این چهار سازمان حقوقی رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه مشترکی به کشورهای جهان هشدار دادند در صورتی که برای جلوگیری از کوچاندن صدها هزار فلسطینی از شمال نوار غزه، اقدامی نکنند، در این جنایت تل‌آویو شریک خواهند بود.

حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت آمریکا انجام می‌شود، تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی برجای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.