آشنایی دانش‌آموزان با الگوهای اعتیاد در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، امروز در همایش انجمن اولیا و مربیان که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: نقش والدین در تربیت دانش‌آموزان، نقش نخست است و هر چه بیشتر زمان بگذارند و سرمایه‌گذاری کنند، موفقیت مدرسه بیشتر خواهد بود.

وی افزود: گاهی تصور می‌شود پشتیبانی لازم در حوزه سخت‌افزاری یا حتی ثبت‌نام در مدرسه می‌تواند موفقیت فرزندان را تأمین کند، اما این‌گونه نیست؛ آنچه می‌تواند موفقیت فرزند ما را در آینده رقم بزند، توجه والدین به نیازهای تربیتی دانش‌آموز است.

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: تأمین این نیازها به رابطه والدین با مدرسه مرتبط است و باید در فضای ارتباط بین اولیا و مربیان در مدارس، این رویکرد حاکم شود که والدین برای کمک به تربیت فرزندان نیازمند شناخت فرزند خود هستند.

کاظمی با اشاره به اینکه شرط نخست برای موفقیت در تربیت، پذیرش وضعیت و شرایط دانش‌آموز است، افزود: نخستین گام موفقیت، شناخت استعدادها، نقاط ضعف و قوت فرزندان است. همچنین معلمی موفق است که در ارتباط خوب با والدین، دانش‌آموزان خود را به خوبی بشناسد.

وی متذکر شد: معلم موفق فردی است که از هر دانش‌آموز انتظاراتی متفاوت داشته باشد، چون استعداد و ظرفیت‌های آنها کاملاً متفاوت است. والدین و معلمان باید بدانند در برابر یک دانش‌آموز پرخاشگر چگونه رفتار درستی داشته باشند. امروز مهم‌ترین خلل در والدین، نداشتن آگاهی لازم در مواجهه با مشکلات یا پرورش استعدادهای فرزندان است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: گام بعدی، تأمین امکانات مورد نیاز است. گاهی تصور می‌شود در اختیار گذاشتن امکاناتی همچون تبلت یا کامپیوتر برای فرزند یک خدمت عالی است، اما همیشه این‌گونه نیست.

کاظمی گفت: باید زمینه مشارکت والدین در فرایند تربیت در مدارس فراهم شود؛ این رویکرد در گذر زمان دچار فراموشی شده است.

وی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان مدارس نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کند. والدین باید مهارت‌های جدیدی کسب کنند، مثلاً بدانند چگونه حضور فرزند خود را در فضای مجازی کنترل کنند. با وجود تغییرات در الگوهای تربیتی، اما همچنان خانواده، اساسی‌ترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت و رفتار دانش‌آموز دارد و مدرسه به عنوان اصلاح‌کننده رفتار می‌تواند اقدام کند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید مراقب آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان باشیم، زیرا بسیاری از الگوهای رفتاری تغییر کرده است. دانش‌آموزان امروز به واسطه فضای مجازی با انواع الگوهای اعتیاد مواجه می‌شوند و باید آگاهی دانش‌آموزان و والدین را ارتقا داده و مهارت‌های لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.