گزارش UWW از امیدهای طلایی کشتی ایران در آلبانی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، رقابت‌های کشتی جهانی زیر 23 سال از روز دوشنبه هفته آینده (30 مهر) در کشور آلبانی برگزار می‌شود و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سایت اتحادیه جهانی کشتی درباره این رقابت‌ها نوشته است: ایران که سال گذشته این مسابقات را از دست داد، امیدوار است در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2024 حضور داشته باشد.

UWW در ادامه با اشاره به کشتی‌گیران شاخصی که شانس کسب نشان طلا دارند، آورده است: بشیر ماگومدوف مدافع عنوان قهرمانی وزن 61 کیلوگرم است که امسال هم قهرمان زیر 23 سال اروپا شده است. ابراگیم ابراگیموف از روسیه هم که سال گذشته فقط یک امتیاز در پنج مسابقه از دست داد، شانس طلای 65 کیلوگرم است؛ هرچند که موهیت کومار هندی قهرمان سابق جوانان جهان هم دنبال انتقام شکست نیمه نهایی خود مقابل ابراگیموف است.

امیدجان جلالوف دیگر قهرمانی است که می‌خواهد بار دیگر به اوج برگردد و تیرانا می‌تواند میدان پرتاب او باشد.

اتحادیه جهانی، پرترافیک‌ترین وزن مسابقات جهانی زیر 23 سال را 74 کیلوگرم می‌داند که مدعیانی چون جبرئیل گادژیف آذربایجانی، علی رضایی از ایران، تاکاهاشی از ژاپن و نمایندگان قرقیزستان و آمریکا جزو مدعیان اصلی طلایش خواهند بود.

علی رضایی امسال مدال طلای وزن 74 کیلوگرم جوانان جهان را از آن خود کرد و گادژیف هم سال گذشته این عنوان را به خود اختصاص داد.

ابراهیم کادیف روس را هم می‌توان مدعی وزن 86 کیلوگرم دانست. امیرحسین فیروزپور که برای سومین بار در مسابقات جهانی زیر 23 سال شرکت می‌کند شانس اول طلای این وزن است و رضابک آیتموخان بعد از طلایی که در جوانان جهان به دست آورد، در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود در 97 کیلوگرم، در حالی که مدال طلای 92 کیلوگرم مسابقات جهانی 2023 بلگراد را در کارنامه دارد، شانس اول طلای 97 کیلوگرم جهانی امیدهای آلبانی است.

هرچند در گزارش اتحادیه جهانی، امیررضا معصومی جا انداخته شده، اما قطعاً مدعی شماره یک طلای سنگین وزن هم نماینده ایران است که سال گذشته نیز می‌توانست بدون رقیب، در آلبانی طلای امیدهای جهان را بگیرد که میزبان به تیم ایران ویزا نداد.

در کشتی فرنگی هم اتحادیه جهانی، تورپال بیسلطانوف دانمارکی را تنها مدال‌آور المپیک پاریس می‌داند که در مسابقات زیر 23 سال جهان هم شرکت داشته و از شانس‌های کسب نشان طلاست.

UWW همچنین فردین هدایتی را گزینه اول وزن 130 کیلوگرم می‌داند که چند ماه قبل توانست رضا کایالپ قهرمان عنوان‌دار و باتجربه ترکیه را مقتدرانه شکست دهد. البته کشتی‌گیری که جایگزین کایالپِ محروم در المپیک شد هم از نگاه اتحادیه جهانی می‌تواند جزو مدعیان این وزن باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.