رسانه‌های عبری: وارد جنگ مغزها با حزب‌الله شده‌ایم

رسانه‌های عبری تأکید کردند که رژیم صهیونیستی وارد جنگ مغزها با حزب‌الله لبنان شده‌ و توانمندی‌های رهگیری این رژیم ناامیدکننده است.

به گزارش خبرآنی، رسانه‌های اسرائیلی جزئیات جدیدی را در مورد حمله حزب‌الله لبنان به یک ساختمان نظامی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا فاش کردند.

تحلیلگران و کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که این حادثه توانایی رهگیری پهپادهای حزب‌الله توسط ارتش را مورد تردید قرار می‌دهد و ارتش در حال حاضر وارد جنگ مغزها با این حزب شده است.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار امور نظامی شبکه «کان۱۱» گفت: «۲ پهپاد که این ساختمان را هدف قرار دادند از طریق حوزه دریایی شمالی وارد شدند. یکی از آنها در نزدیکی شهر نهاریا رهگیری شد، در حالی که دیگری از میدان دید جنگنده‌ها و هلیکوپترهای اسرائیلی ناپدید شد و مستقیما به این ساختمان اصابت کرد.»

بلومنتال با تاکید بر اینکه این پهپاد موشکی شلیک نکرد، مدعی شد که این نوع پهپادها برای ارتش رژیم صهیونیستی شناخته شده‌اند و ساخت آن را به ایران نسبت داد که در اختیار حزب‌الله قرار گرفته است. او افزود: «این موضوع سوالات بیشتری را در مورد میزان توانایی ارتش برای رهگیری موثر این پهپادها در جنگ کنونی ایجاد می‌کند.»

در همین راستا «نیر دفوری» خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۲ گفت: «این حادثه باعث ناامیدی شدید شد، به‌ویژه پس از اینکه در دوره اخیر شاهد پیشرفت‌هایی در توانایی ارتش برای رهگیری پهپادها بودیم. این حادثه تصویر را به کلی تغییر داد و شکاف‌های موجود در سیستم دفاعی اسرائیل را آشکار کرد.»

نیر دفوری توضیح داد این جنگ مغزها شاهد توسعه مستمر قابلیت‌های هر ۲ طرف است، زیرا ارتش اسرائیل در حال تلاش برای بهبود قابلیت‌های رهگیری است، در حالی که حزب‌الله همچنان به توسعه تکنیک‌های پرواز در ارتفاع کم و سرعت بالا برای پهپادهای خود ادامه می‌دهد و همین مسئله دشواری رهگیری و سرنگونی آنها را افزایش می‌دهد.

«ایتان بن الیاهو» فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تأکید کرد که جنگ مغزها در زمان فعلی بین نیروهایی که پهپادهای حزب‌الله را به پرواز درمی‌آورند و سربازانی است که سیستم‌های رصد و رهگیری اسرائیلی را مدیریت می‌کنند. او این نبرد را مانند یک بازی رایانه‌ای توصیف کرد که در آن هر طرف سعی می‌کند در زمان واقعی از دیگری پیشی بگیرد.

«یوسی یهوشع» تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» هم خاطرنشان کرد: «طی ۲ هفته گذشته صدها سرباز در نتیجه استفاده حزب‌الله از موشک‌های ضد زره، خمپاره و پهپادها زخمی شده‌اند.»

حمله غافلگیرکننده حزب‌الله به پادگان آموزشی تیپ گولانی که در عمق حدود ۸۰ کیلومتری جنوب لبنان قرار دارد، منجر به هلاکت چهار سرباز و زخمی شدن ۶۷ نفر شد که حال هشت تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات حزب‌الله را «خونین‌ترین رویداد علیه ارتش» از زمان آغاز جنگ کنونی توصیف کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

رسانه مغزها

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.