ارزیابی فنی تبادل برق ایران، آذربایجان و روسیه انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، شاهین مصطفی یوف، معاون نخست وزیر آذریابجان در دیدار با وزیر نیروی ایران با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و آذربایجان بسیار گسترده است، گفت: در همین راستا در حوزه‌های آب وبرق نیز همکاری‌‌های قابل توجهی بین دوطرف برقرار است. از جمله می‌توان به پروژه خداآفرین و قیزقلعه‌سی اشاره کرد.

معاون نخست وزیر و رئیس آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان با اشاره به تبادل نظر صورت گرفته در دیدار مشترک با وزیر نیرو برای توسعه همکاری‌ها در زمینه انرژی، افزود: در مورد احداث نیروگاه‌ها نیز شاهد برقراری همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان هستیم.

وی یادآور شد: همکاری بسیار خوبی بین ایران و آذربایجان در حوزه آب برقرار شده است؛ به طوری که حدود سه سال پیش در آذربایجان جشن همکاری پنجاه ساله با ایران در حوزه آب برگزار شد.

مصطفی یوف بیان کرد: درباره اجرای توافق مارازاد و اردوباد که در سال 2014 به امضا رسیده تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد با سرعت عمل بیشتری این مهم انجام شود.

وی افزود: ارتباط الکتریکی ایران و آذربایجان در پنج نقطه برقرار است و توافق شد در این باره همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد؛ همچنین درخصوص سنکرون کردن برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد یک شرکت ایرانی ارزیابی فنی ‌و اقتصادی این مهم را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.