زخمی شدن ۴ فلسطینی در کرانه باختری/ مقابله مقاومت با صهیونیست‌ها در جنین

در جریان درگیری‌ها در شمال کرانه باختری، چهار فلسطینی از جمله ۲ کودک بر اثر تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی زخمی و چهار فلسطینی دیگر دچار حالت خفگی ناشی از شلیک گاز اشک‌آور شدند.

به گزارش خبرآنی، هلال احمر فلسطین در بیانیه کوتاهی اعلام کرد یک نوجوان ۱۵ ساله که بر اثر تیراندازی نیروهای اشغالگر زخمی شده بود را به بیمارستان منتقل کرده‌ است.

این نهاد فلسطینی اعلام کرد یک نوجوان ۱۶ ساله نیز در درگیری‌های شرق شهر نابلس دچار جراحت شد.

هلال احمر همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد ۲ فلسطینی دیگر هم توسط ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده و چهار مورد خفگی ناشی از شلیک گاز اشک‌آور ثبت کرده است.

شاهدان می‌گویند شهر نابلس شاهد ۲ موج یورش بود که در یورش اول یک کودک فلسطینی زخمی شد و ارتش اشغالگر عقب‌نشینی کرد و در یورش دوم ۲ مورد زخمی و موارد خفگی بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور ثبت شده است.

هلال احمر فلسطین ادامه داد در جریان یورش‌ها به شهر جنین در شمال کرانه باختری سه فلسطینی زخمی شدند. شاهدان گفتند نیروهای صهیونیستی به همراه چند بولدوزر از چند محور به شهر جنین یورش برده، به اردوگاه‌ها حمله کردند و تک‌تیراندازی‌های خود را در پشت‌بام ساختمان‌های بلند مستقر کردند.

آنها گفتند صدای انفجارهایی در اردوگاه شنیده شد و ارتش صهیونیستی منزلی را محاصره و تجهیزات نظامی به آنجا منتقل کرد.

این در حالی است که گردان‌های القدس- تیپ جنین اعلام کرد: مجاهدان ما در اردوگاه جنین پس از شناسایی نفوذ نیروی ویژه از منطقه دور الحصان وارد درگیری مسلحانه شدید با نیروهای اشغالگر شده و در میان خودروهای اشغالگر در منطقه الساحه یک بمب را منفجر کردند.

معمولا میان معترضان و ارتش اشغالگر به هنگام یورش به مناطق فلسطینی درگیری رخ می‌دهد؛ جوانان فلسطینی با سنگ خودروهای نظامی رژیم هدف قرار می‌دهند و سربازان صهیونیستی هم با گلوله مشقی و بمب‌های گازی به سمت آنها تیراندازی می‌کنند.

 از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گزارش کرد اورژانس جوان ۲۵ ساله را به دلیل جراحت ناشی از حمله رژیم صهیونیستی در نابلس به بیمارستان منتقل کرد.

وفا گزارش کرد ارتش رژیم صهیونیستی چندین یورش به شهرک‌های کرانه باختری داشته و برخی موارد خفگی ثبت شده است.

ارتش اشغالگر به موازات جنگ در نوار غزه، عملیات خود را گسترش داده و شهرک‌نشینان صهیونیستی هم تجاوزات خود را افزایش داده‌اند و تاکنون ۷۵۲ فلسطینی شهید، حدود ۶ هزار و ۲۵۰ تن دیگر زخمی و نزدیک به ۱۱ هزار و ۲۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌اند.

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت آمریکا که از یک سال پیش ادامه دارد بیش از ۱۴۰ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود برجای گذاشته است.

تل‌آویو با نادیده گرفتن قطعنامه‌ شورای امنیت مبنی بر پایان دادن به قتل‌عام در غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر اتخاذ تدابیر منع نسل‌کشی و بهبود وضعیت انسانی در غزه، همچنان به کشتارها در این باریکه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.