ساخت اولین شهر جدید مرزی ایران در اینچه‌برون مصوب شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی،  جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران امروز 23 مهرماه با دستور کار بررسی طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهر جدید در منطقه اینچه‌برون برگزار و بر نقش شهر جدید در تعادل‌بخشی به نظام سکونتگاهی و پشتیبان نظام فعالیتی آینده استان گلستان تاکید شد.

در این جلسه، ضرورت و مکان احداث شهر جدید پیرامون منطقه آزاد اینچه‌برون با ظرفیت جمعیتی 100 هزار نفر و جمعیت‌پذیری 35 هزار نفر در مرحله نخست در زمینی به مساحت 1400 هکتار به تصویب رسید.

این شهر جدید در راستای جهت‌گیری‌های کلان آمایش سرزمین در توسعه مناطق مرزی، با هدف پاسخگویی به تقاضای سکونت ناشی از استقرار فعالیت‌ها و کارکردهای اقتصادی کلان و اشتغال‌زا در منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون و دارای کارکرد پشتیبان گمرگی، صادرات و خدمات برتر با تاکید بر بازرگانی داخلی و خارجی به عنوان اولین شهر جدید مرزی نسل نوین کشور برنامه‌‌ریزی و‌ مکان‌یابی شده است.

 قرارگیری در مسیر کریدور ریلی بین‌المللی اینچه برون – ترکمنستان و آسیای میانه و بزرگراه آسیایی، مجاورت با منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، پهنه‌های صنعتی اترک و بازارچه مرزی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تالابی آلاگل، آلماگل و آجی‌گل به عنوان تالاب بین‌المللی،‌ از مشخصه‌های منحصربه‌فرد این شهر جدید به شمار می رود.

در این راستا تهیه طرح جامع این شهر جدید، با رویکرد شهر اقتصادی و مبتنی بر اصول شهر دوستدار محیط زیست، توسعه پایدار مناطق مرزی و توسعه حمل‌ونقل محور و با ماموریت کارکردی ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری رقابتی و خدمات یکپارچه و پشتیبان لجستیک، تولید و تجارت در سطوح محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

اولین ایران اینچه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.