صدور بیش از ۵ هزار فقره سند تک‌برگ برای اراضی دولتی خوزستان

خبرآنی/خوزستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان صادر شده است.

مرتضی میثاقی در گفت و گو با خبرآنی با اشاره به لزوم اجرای قوانین مربوط به حوزه املاک و زمین اظهار کرد: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اسناد و املاک و نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن، به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از جمله اهداف مهم قانون جامع حدنگار است.

میثاقی ادامه داد: در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند، ۱۰ هزار و ۵۰۰ فقره سند با اولویت سایت‌های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در قالب ۹ قرارداد صادر شده است.

وی عنوان کرد: در اجرای این قانون، دریافت اسناد دیگری هم در دستور کار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان ماه سال جاری نیز این اسناد صادر و تحویل اداره کل راه شهرسازی شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اخذ اسناد تک‌برگی باعث شفافیت در امور ثبتی می‌شود. همچنین پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه و باکیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.