پاپ خطاب به صهیونیست‌ها: باید به صلحبانان سازمان ملل احترام بگذارید

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در پی تداوم حملات رژیم صهیونیستی خواستار برقراری آتش‌بس در غرب آسیا و حفاظت و مصونیت نیروهای صلحبان سازمان ملل شد.

به گزارش خبرآنی، «پاپ فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به پست‌های دیده‌بانی صلحبانان سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) و زخمی شند چند صلحبان خواستار احترام به این نیروها شد.

او در جریان مراسم دعا در رم اظهار کرد: «من وضعیت در خاور میانه را با نگرانی زیادی پیگیری می‌کنم. من بار دیگر خواستار یک آتش‌بس فوری در تمامی جبهه‌ها هستم. بگذارید مسیر دیپلماسی و گفتگو را به منظور دستیابی به صلح در پیش بگیریم.»

اظهارات رهبر کاتولیک‌های جهان بعد از آن مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی محکومیت‌ حملات این رژیم به نیروهای یونیفیل از سوی متحدان نزدیک این رژیم ادعا کرد که این نیروها باید از «مواضع خود در منطقه جنگی» عقب نشینی کنند.

نیروی موقت سازمان ملل در لبنان، یونیفل (UNIFIL)، گروهی از نظامیان حافظ صلح سازمان ملل هستند که بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه‌های ۴۲۵ و ۴۲۶ که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به این منطقه اعزام شده‌اند تا عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان را تأیید کنند، صلح و آشتی را به منطقه بازگردانند و به دولت لبنان کمک کنند تا نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود به جنوب لبنان به چند پایگاه یونیفل حمله کرد که بنابر اعلام نیروهای یونیفل، ۱۵ نفر در جریان آن آسیب دیده و مجروح شدند.

یونیفل اعلام کرده است که هرگونه حمله عمدی به سربازان حافظ صلح، نقض خطرناک قانون انسانی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌آید.

این در حالی است که روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به دبیرکل سازمان ملل خواستار خارج کردن نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از جنوب لبنان شد و ادعا کرد: «امتناع از خارج کردن نیروهای یونیفل از جنوب لبنان به معنای گروگان قرار دادن آن‌ها در دست حزب‌الله و به خطر انداختن جان آن‌ها و جان سربازان ماست.»

سخنگوی یونیفل در واکنش به درخواست ارتش صهیونیستی برای خارج شدن از پایگاه‌های خود در جنوب لبنان اعلام کرد: هیچ طرفی نمی‌تواند به تنهایی راجع به سرنوشت مأموریت نیروهای یونیفل در این منطقه تصمیم‌گیری کند. نیروهای یونیفل به مأموریتی که شورای امنیت به درخواست دولت لبنان به آن‌ها محول کرده، ادامه می‌دهند؛ بنابراین مأموریت ما در جنوب لبنان تصمیمی مشترک است و هیچ دولت یا طرفی نمی‌تواند به تنهایی در رابطه با این مأموریت تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.