بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه در دیدار عراقچی و رئیس جمهور عراق

وزیر خارجه ایران و رئیس جمهور عراق در دیدارشان در بغداد، ضمن بررسی روابط فیمابین، به گفت‌وگو پیرامون تحولات منطقه پرداختند.

به گزارش خبرآنی، سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران امروز (یکشنبه) در بغداد با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق و محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد برگزار شد، دو طرف روابط دوجانبه میان بغداد و تهران و تحولات منطقه را بررسی کردند.

رشید ضمن تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، به اهمیت تداوم همکاری برای تقویت آن در زمینه‌های مختلف با استناد به پیوندهای تاریخی، اجتماعی و دینی میان دو کشور همسایه در راستای تحقق منافع مشترک دو ملت دوست و تحکیم امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق درباره تحولات اخیر در منطقه، بر لزوم اقدام فوری برای پایان تعرضات رژیم صهیونیستی به لبنان و توقف هدف قرار دادن غیر نظامیان و تلاش برای پایان جنگ علیه ملت فلسطین در نوار غزه و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه تاکید کرد.

رشید اظهار کرد که تداوم جنگ در غزه و لبنان، امنیت و ثبات و صلح در منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم آرامش و اهتمام به حل بحران‌ها از طریق راه های دیپلماتیک و جلوگیری از خطر تشدید تنش در منطقه، اشاره کرد که عراق با این مساله که خاک آن، محلی برای حمله به کشورهای همجوار باشد و همچنین با هرگونه تعرض یا حمله به شهرها و روستاهایش مخالف است.

از طرفی دیگر، عراقچی دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درخصوص اوضاع و تنش در منطقه و اهتمام آن به تداوم صلح و امنیت بین المللی را تشریح و تاکید کرد که حمله به لبنان و غزه، نقض آشکار قوانین و عرف بین المللی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.