به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از سایبر سکیوریتی، محققان کالج لندن، دانشگاه کارلوس III مادرید و دانشگاه کالیفرنیا تحلیل وسیعی از ردیابی ACR در تلویزیون های هوشمند انجام دادند. این تحقیق نشان داد دستگاه های مذکور داده هایی درباره محتوایی که کاربران تماشا می کنند را بدون در نظر گرفتن آنکه حتی برنامه مذکور مربوط به سیستم های پخش محتوا یا دستگاه های خارجی متصل شده به تلویزیون از طریق پورت HDMI است را رصد می کنند.
فناوری ACR به طور دوره ای محتوایی که در نمایشگر تلویزیون هوشمند نشان داده می شود را ردیابی و با مخزن داده ها مقایسه می کند تا مشخص شود چه محتوایی نمایش داده شده است.
در مرحله بعد این اطلاعات برای ساختن قسمت های مربوط به تماشاچیان که برای تبلیغات هدفمند نیز به کار می رود، استفاده می شوند. محققان اشاره کرده اند ACR در اصل برای رصد عادت های تماشای کاربران جهت مقاصد تبلیغاتی و ایجاد پروفایل به کار می رود.
همچنین این تحقیقات نشان داد تمام تولید کنندگان بزرگ تلویزیون های هوشمند از جمله سامسونگ و ال جی این فناوری را به کار می گیرند. این فناوری حتی هنگامیکه از نمایشگر در حالت هوشمند استفاده نمی شود، نیز فعال است و فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی شود.
همین امر نگرانی هایی درباره حریم خصوصی ایجاد کرده زیرا ممکن است کاربران ندانند عادت های تماشای محتوای آنها تحت نظر است و برای تبلیغات هدفمند به کار گرفته می شود.