همپای جلودار 5| «نه تعلل، نه شتاب»

گروه سیاسی ‌پایگاه خبری خبرآنی- با وجود اینکه بیشتر رسانه‌ها به جمله پر معنا و مفهوم مقام معظم رهبری در نمازجمعه نصر، در انتهای خطبه اول ایشان پرداختند، اما می‌توان گفت همچنان حق مطلب ادا نشده است. این جمله رهبر انقلاب، نشانه فهم عمیق ایشان از «اقتضائات جنگ ترکیبی»‌، «توضیح‌دهنده چرایی عملیات وعده صادق2» و «تبیین‌گر خط‌و‌مشی نظام اسلامی در تقابل با جریان سلطه» است.

در جنگ ترکیبی، هر ضربه به دشمن باید چند سطحی و چندلایه باشد. به معنای بهتر باید ضربه نوعی طراحی شود که در سطوح امنیتی، اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای دستاورد داشته و اختلالی عمیق و محاسبه‌ناپذیر در لایه‌های تحلیلی و تصمیمی دشمن ایجاد کند.

عملیات وعده صادق2 با چنین درکی طراحی و اجرا شد. می‌توان گفت موشک‌ها حاوی بسته‌ای ترکیبی بودند که بر سر دشمن فرود آمدند. انتخاب تعداد موشک، نوع موشک‌ها، اهداف مورد اصابت، زمان حمله و میزان خسارت وارده، همه با محاسباتی دقیق برای تأمین اهداف جنگ ترکیبی در سطوح امنیتی، اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای، طراحی شده بودند.

بیانیه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همگی با نهایت دقت توضیح‌دهنده دلیل حمله، مقصد موشک‌ها، تعداد موشک‌ها و از همه مهم‌تر اعلام آمادگی برای حمله چندبرابری در صورت واکنش رژیم صهیونیستی بودند. جریان سلطه در همان ساعات اولیه عمق معنای آن بسته ترکیبی و حساب‌شدگی حمله را دریافت و مانع واکنش هیجانی رژیم شد.

جریان سلطه و رژیم صهیونیستی برای واکنش احتمالی، نیاز به طراحی یک بسته ترکیبی چند سطحی داشتند تا به بیشترین دستاورد ممکن از پاسخ خود برسند. آماده‌سازی دو بستر عمق و سطح و جرأت ضربه رژیم را چندبرابر می‌کرد، موفقیت در ترساندن مردم و کم‌اثر و بی‌دستاورد جلوه دادن عملیات ایران.

نمازجمعه نصر، دقیقاً سه روز بعد از حمله، به کلی صحنه را عوض کرد. مردم با حضور تاریخی و کم‌سابقه، به تهدیدات مستقیم رژیم علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخ گفتند. رهبر انقلاب نیز با حضور پرطمانینه و طولانی، خطبه‌هایی ایراد کردند که معنابخش حضور مردم، تبیین‌گر خط‌و‌مشی نظام، روحیه‌بخش جبهه مقاومت و تکمیل‌کننده جورچین آن جنگ ترکیبی بود.

روی دیگر عبارت «نه تعلل می‌کنیم» آن است که در دفاع از خود منتظر اجازه کسی نیستیم، از کسی نمی‌ترسیم، مستقلانه تصمیم می‌گیریم و دلیل صبرمان، طراحی ضربات ترکیبی پردستاورد است. معنای «نه شتاب می‌کنیم» نیز، آن است که برای حمله به دشمن احساسی عمل نمی‌کنیم، همه جوانب موضوع را در نظر می‌گیریم و با عقلانیت و حزم‌اندیشی ضربه می‌زنیم.

در انتها می‌توان گفت، عقلانیت تصمیم‌ساز نظام نه دیر تصمیم می‌گیرد نه با عجله. نه سازشکار است نه جنگ‌طلب. رهبری با طرح این راهبرد، نشان داد نظام هم شجاعت دارد و هم عاقلانه احتیاط می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

همپای جلودار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.