فشار مالیاتی کم شد/ معافیت ۲۰۰ میلیون تومانی مشاغل

یکی از وعده‌های دولت مبنی بر کاهش فشار مالیاتی بر مشاغل خرد و دهک‌های پایین جامعه محقق شد و معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال آینده از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرآنی، دولت چهاردهم در جریان انتخابات و پس از رای آوردن مسعود پزشکیان پالس‌هایی برای کاهش مالیات به جامعه مخابره کرد. تاکید رییس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر موضوعاتی همچون کاهش فقر، بیکاری و بی‌عدالتی این مفهوم را می‌رساند که یکی از راهکارهای اجرای این اهداف، کاهش فشار مالیاتی از اقشار پایین است.

علی طیب‌نیا ـ مشاور عالی رییس‌جمهور - نیز اعلام کرده بود در حوزه مشاغل باید معافیت مالیاتی را به سه برابر افزایش دهیم. معافیت حقوق بگیران نیز باید به دو برابر ارتقا یابد و سالانه متناسب با تورم تعدیل یابد؛ موضوعی که وزیر اقتصاد نیز با آن موافقت کرده است.

در روزهای اخیر عبدالناصر همتی ـ‌ وزیر اقتصاد - بیان کرد فشار مالیاتی باید  از دهک‌های پایین جامعه برداشته شود. همتی در همایش مدیران مالیاتی کشور گفت که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی نباید از مشاغل خرد مالیات گرفت و مالیات در این بخش را باید عملاً به حداقل رساند.

او امروز اعلام کرد که معافیت مالیاتی درآمد سالانه اصناف و مشاغل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

فشار مالیاتی کم شد/ معافیت ۲۰۰ میلیون تومانی مشاغل

وزیر اقتصاد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با تصویب امروز دولت و بر اساس وعده رئیس جمهور، میزان معافیت مالیاتی درآمد سالانه مشمول مالیات اصناف و مشاغل در لایحه بودجه ۱۴۰۴، با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال جاری به ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.