وزیر اقتصاد متقاضیان مناصب رانتی را معرفی کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در 20 شهریور سال 1403  و در سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی، با بیان اینکه که طی دو هفته اخیر برخی افراد قفل درب اتاقش را شکسته‌اند تا بتوانند به عضویت هیئت مدیره بانک‌ها درآیند، گفته بود که دفاع از کارکنان بانک‌ها را وظیفه خود می‌دانم، همان‌طور که از کشاورزان، گندمکاران و... با پیگیری مطالباتشان دفاع کردیم، اما از وام‌های میلیاردی هیات مدیره‌ها دفاع نمی‌کنم. این در حالی است که می‌گویند هیات مدیره باید انگیزه داشته باشد و باید پاداش تعیین کنیم، در حالی که قبول ندارم.

این اظهارات سبب شد تا رسانه‌ها، کارشناسان و مرتبطین وزارت اقتصاد با حساسیت بیشتری انتصابات را پیگیری کنند. در ادامه نیز سوالاتی از سخنگوی دولت در این زمینه مطرح شد. 

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در واکنش به ادعای شکسته شدن در دفتر وزیر اقتصاد و تلاش‌های عجیب برای گرفتن پست در هیئت‌مدیره بانک‌ها، و در پاسخ به خبرآنی، تأکید کرد که این نوع انتصابات در دولت انجام نخواهد شد. وی تصریح کرد که منافع ملی نباید قربانی منافع شخصی شوند و دولت متعهد به انتصاب افراد شایسته است.

حال که اعلام شده، دولت چهاردهم به این موارد و تلاش‌ها توجه نخواهد کرد و همچنان تلاش بر انتصاب افراد شایسته است، برخی افراد درخواست شفاف‌سازی در این خصوص را مطرح کرده‌اند.

وزارت اقتصاد متقاضیان مناصب رانتی را معرفی می‌کند؟

در ادامه یکی از واکنش‌ها در این خصوص را از جانب یکی از مدیران اسبق نظام بیمه‌ای کشور شاهد هستیم. البته این تنها یکی از نمونه‌های چنین واکنش‌هایی از سوی کارشناسان و مدیران مرتبط با وزارت اقتصاد است.

اقتصاد ,

با توجه به اظهارات کارشناسان و مرتبطین وزارت اقتصاد، این انتظار وجود دارد تا افرادی که به صورت رانتی به دنبال پست و مقام در زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد از جمله بانک‌ها و بیمه‌ها بودند توسط دولت معرفی شوند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.