عارف سه‌شنبه به پاکستان می‌رود

به گزارش حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، علی نجفی‌خوشرودی معاون بین الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور گفت: روز سه‌شنبه دکتر عارف، به دعوت رسمی نخست‌وزیر پاکستان، برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های «سازمان همکاری شانگ‌های» به اسلام آباد سفرمی‌کند، این نشست در تاریخ 24 و 25 مهرماه برگزار می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های این سفر گفت:‌ علاوه بر معاون اول رئیس‌جمهور که با دعوت رسمی نخست‌وزیر پاکستان برای شرکت در این نشست و امضای اسناد مربوط به آن به اسلام آباد سفر می‌کند، نخست‌وزیران کشورهای چین، بلاروس‌،‌ ازبکستان، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان و وزیر خارجه هند نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.

به گفته معاون بین الملل و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس جمهور، عارف همچنین در حاشیه این نشست، با برخی از نخست‌وزیران و رؤسای هیأت‌های شرکت‌کننده دیدار و گفتگو می‌کند.

نجفی افزود:‌ با توجه به عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، حضور معاون اول رئیس‌جمهور در شرایط حساس کنونی منطقه، در این نشست اهمیت بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان همکاری شانگهای که بخش قابل توجهی از وسعت، جمعیت و اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است، یکی از مهم‌ترین سازوکارهای چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی به‌شمار می‌رود و با توجه به جایگاه اصولی و پایه‌ای ارتباط با همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری با اعضاء در چارچوب این سازمان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، توسعه تجارت، تسهیل مبادلات بانکی و مالی، حمل و نقل و ترانزیت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نجفی‌خوشرودی تاکید کرد: دیدارهای دکتر عارف عمدتاً سیاسی_اقتصادی خواهد بود و این امر می‌تواند فرصت‌های اقتصادی را برای کشور در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

پاکستان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.