پنتاگون: طرح ارسال سامانه موشکی تاد به تل‌آویو فعلا مشخص نیست

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به تاس گفت، ایالات متحده هنوز تصمیمی برای انتقال سامانه دفاعی «تاد» به رژیم صهیونیستی نگرفته است.

به گزارش خبرآنی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در رابطه با تحویل احتمالی این سامانه‌های دفاعی به رژیم صهیونیستی گفت: «پنتاگون هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.»

رسانه «یدیعوت آحارانوت» رژیم صهیونیستی اخیرا گزارش کرده بود که واشنگتن مایل است چنین سامانه‌های موشکی را به این رژیم بدهد تا در برابر موشک‌های بالستیک شلیک‌شده از سوی ایران آماده باشد. ایران در اول اکتبر، دومین عملیات موشکی موفق خود علیه اراضی اشغالی را با شلیک صدها موشک اجرایی کرد و تاسیسات امنیتی و نظامی آن را هدف قرار داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایالات متحده سامانه‌های پدافند هوایی به اراضی اشغالی می‌فرستد، عنوان کردند که سربازان آمریکایی این سامانه‌ها را راه‌اندازی خواهند کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که در چارچوب تلاش‌ها برای واکنش این رژیم به حمله ایران، ایالات متحده آتشبارهای پدافند هوایی را برای رهگیری موشک‌های بالستیک خواهد فرستاد و این سامانه‌ها از سوی سربازان آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی راه‌اندازی خواهد شد.

ایالات متحده دارای طیف گسترده‌ای از سیستم‌های دفاع موشکی در سراسر منطقه و اروپا از جمله سیستم‌های پاتریوت است.

مقامات برای ماه‌ها در حال بحث بودند که چه نوع سیستم‌های دفاع هوایی را در منطقه مستقر کنند و کجا قرار دهند. هرگونه اقدام برای استقرار سامانه‌های تاد در اراضی اشغالی مستلزم استقرار سربازان برای راه‌اندازی برای عملیاتی کردن این سیستم پیچیده است.

یک سال پیش، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده دستور استقرار یک سامانه تاد و سیستم‌های پاتریوت بیشتر را در نقاطی در سراسر غرب آسیا برای افزایش حفاظت از نیروهای آمریکایی و کمک به تل‌آویو صادر کرد.

بر اساس گزارش آوریل سرویس تحقیقات کنگره، ارتش ایالات متحده هفت آتشبار تاد در اختیار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.