پرواز تهران-بیروت با خلبانی قالیباف/ سخنرانی پای آوارهای جنگ

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس کشورمان صبح امروز(شنبه 21 مهر) در سفری از پیش اعلام نشده و در شرایطی که خودش خلبان پرواز بود، در فرودگاه بیروت فرود آمد. 

این سفر از آن جهت قابل توجه بود که مناطق مسکونی اطراف بیروت از حدود 10 روز گذشته به شکل شبانه روزی آماج حملات جنگنده‌ها و پهپادهای تهاجمی رژیم صهیونیستی بوده است. حملاتی که تاکنون منجر به شهادت بیش از 2 هزار نفر از شهروندان جنوب بیروت بویژه منطقه ضاحیه این شهر شده است. 

محمدباقر قالیباف ,

رئیس مجلس که  قرار بود برای حضور در نشست سالانه رؤسای مجالس جهان ( IPU) عصر امروز با پروازی مستقیم به ژنو سوییس سفر کند، پس از پیاده شدن از هواپیما در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل سفر خود به بیروت با بیان اینکه حامل پیام رهبر انقلاب، مسئولین و ملت ایران به ملت لبنان است، تاکید کرد: ما همواره کنار ملت و دولت لبنان هستیم و در شرایط سخت در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

قالیباف پس از حضور در لبنان بلافاصله به دیدار نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان رفت و در این دیدار بر تلاش‌های دیپلماتیک روزهای اخیر ایران برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم لبنان و غزه بویژه در سفرش به تاجیکستان و سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ترکمنستان تاکید کرد. 

محمدباقر قالیباف ,

قالیباف پس از دیدار با نخست وزیر موقت لبنان، در اقدامی قابل توجه که توسط بسیاری از رسانه‌های خارجی مستقر در لبنان پوشش خبری داده شد، در محل بمباران اخیر رژیم صهیونیستی در قلب بیروت حاضر شد و از نزدیک با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرد. 

محمدباقر قالیباف ,

رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پس از این بازدید، به دیدار همتای لبنانی خود رفت و ضمن گفت‌وگو با نبیه بری، در یک نشست خبری مشترک نیز شرکت کرد. وی در این نشست خبری بار دیگر ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به ملت مظلوم لبنان، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در این شرایط سخت در کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت خواهد بود.

رئیس مجلس همچنین گفت که عازم ژنو است تا در نشست رؤسای مجالس کشورهای دنیا (IPU) شرکت کند و پیام مظلومیت ملت لبنان و فلسطین را به جهانیان برساند.

محمدباقر قالیباف ,

سفر رئیس مجلس کشورمان به بیروت در بحبوحه ناآرامی‌ها در لبنان از اهمیت بسزایی برخورد است. به ویژه‌ای اینکه این روزها رسانه‌های عربی در کنار برخی رسانه‌های عرب‌زبان در حال القای این گزاره در بین افکار عمومی لبنان هستند که جمهوری اسلامی ایران  پس از شهادت سیدحسن نصرالله، محور مقاومت را در مقابله با رژیم صهیونیستی به حال خود رها کرده است. 

ابوالفضل ظهره‌وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نسنیم با اشاره به پیام‌های سفر امروز رئیس مجلس به لبنان گفت: اقدام امروز آقای قالیباف برای سفر به بیروت آنهم در شرایطی که اطراف فرودگاه این شهر به طور مداوم تحت بمباران جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی قرار دارد، بیانگر روحیه بالای ایران به عنوان مرکز ثقل محور مقاومت است.

وی تاکید کرد: حضور رئیس مجلس در بیروت به مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی این پیام را فرستاد که ایران در یک موضع تهاجمی نسبت به شیطنت‌های احتمالی‌ آنها قرار دارد و در عین حال که برای برقراری آتش بس در غزه و لبنان تلاش می‌کند،‌ آماده هرگونه جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی است؛ چرا که جمهوری اسلامی معتقد است صلح در منطقه زمانی محقق می‌شود که در برابر تهدید دشمنان کاملاً آماده باشیم. 

مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سفر به بیروت در میانه هنگامه‌ای که آتش و دود تجاوز دشمن را حتی از پنجره هواپیما می‌توان دید افتخاری بزرگ است. پیام این سفر این است: مقاومت استوار و سربلند ایستاده و دشمن روز خوش نخواهد دید.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.