رایزنی تلفنی هوکشتاین و میقاتی برای دستیابی به آتش‌بس

فرستاده ویژه آمریکا به بیروت و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر راه‌های دستیابی به آتش‌بس را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرآنی، آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا به بیروت با نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درجریان این گفت‌وگوی تلفنی درخصوص راه‌های حصول آتش‌بس و توقف عملیات نظامی رایزنی کردند.

براساس نوشته روزنامه الاخبار، دو طرف درجریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین درخصوص بازگشت به میز مذاکرات جهت دستیابی به راهکار سیاسی و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت رایزنی کردند.

پیشتر نیز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اوضاع کنونی را مورد بررسی قرار داد و این تماس ۴۰ دقیقه به طول انجامید.

منابع آگاه اعلام کردند تماسی که بلینکن با نبیه بری برقرار ساخت، با هدف بررسی سناریوهای مرحله آتی بود و نبیه بری در این تماس بر لزوم آتش بس فوری تاکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) حملات گسترده خود به لبنان را با ده‌ها حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و شهرها و روستاهای واقع در جنوب لبنان آغاز کرد و همچنان به این حملات ادامه می‌دهد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی به برخی مناطق مرزی لبنان را آغاز کرد که با مقابله شدید نیروهای حزب‌الله لبنان مواجه شده و آنها تمامی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای پیشروی و اشغال برخی روستاهای جنوبی هم‌مرز با فلسطین اشغالی را ناکام گذاشتند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.