انتقاد وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پزشکی بدون تأمین زیرساخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمدرضا ظفرقندی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران، اظهار کرد: در دانشگاه‌های وزارت بهداشت 245 هزار دانشجو که 57 درص آنها خانم و 43 درصد آقا هستند در حال تحصیل هستند اما در چهار سال گذشته،‌ نزدیک به 100 درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه‌ها داشتیم و این امر بدون تجهیز و ارتقای ساختارها و زیرساخت‌ها و تأمین اساتید مورد نیاز برای پیشرفت علم صورت گرفته است.

وی افزود: کیفیت تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی با جان مردم سرو کار دارد و اگر نتوانیم زیرساخت‌ها را متعادل با ظرفیت ها تنظیم کنیم آسیب به جان مردم وارد خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ انتظار می‌رود در بحث عدالت آموزشی برای ورود به تحصیل یک بازبینی صورت بگیرد اگر عدالت آموزشی را در ورود به دانشگاه تامین نکنیم دانشجویان پرتلاش خود را از دست خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: ما برای اینکه در مرزهای علمی باقی بمانیم باید دیپلماسی علمی خود را فعال کنیم.در سطح پژوهش و روابط بین المللی نسبت به گذشته احساس نزول و پسرفت می‌کنیم و اگر نتوانیم با دانشگاه‌های معتبر جهان کنفرانس‌های علمی برگزار کنیم بعد از مدتی دچار عقب ماندگی خواهیم شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دانشگاه باید به سمت جامعه محوری و رفع نیازهای مردم پیش برویم و اهداف دانشگاه‌های ما باید ارتقای کشور و رفع نیازهای مردم باشد.

ظفرقندی با بیان اینکه سهولت طی کردن مراحل تحصیل و ورود بلافاصله به عرصه کار وظیفه ما در وزارت بهداشت است، افزود: باید محیط علمی ما امن باشد تا رشد علمی پایدار صورت بگیرد.اگر به دنبال آینده‌ای برای ایران و ایرانی آباد و آزاد هستیم پیشران و کلید و راه حل آن دانشگاه‌ها، تکریم اساتید و دانشجویان است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.