غزه، کابوسی با بهای سنگین برای صهیونیست‌ها

یک سیاستمدار صهیونیست نسبت به «کابوسی با بهای سنگین» هشدار داد که کابینه رژیم اشغالگر در صورت ایجاد یک «دولت دوفاکتوی نظامی» در نوار غزه تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، «عوفر شلح»، نماینده سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) هشدار داد کابینه رژیم اشغالگر در صورت ایجاد یک «دولت دوفاکتوی نظامی» در نوار غزه «کابوسی با بهای سنگین» تجربه خواهد کرد.

براساس گزارش وبگاه عربی ۲۱، وی در ادامه افزود پیامدهای این موضوع بر اقتصاد، ارتش و جایگاه رو به وخامت رژیم صهیونیستی در سطح جهانی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

این سیاستمدار صهیونیست همچنین تصریح کرد این روزها توجه کلی (صهیونیست‌ها) بر روی حمله رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی علیه لبنان و مسأله پاسخ این رژیم به عملیات «وعده صادق ۲» است.

رژیم صهیونیستی برای دومین سال متوالی با نادیده گرفتن درخواست‌های بین‌المللی و سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس، حملات شنیعی را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

ارتش رژیم اشغالگر از ششم اکتبر سال جاری میلادی به بهانه ممانعت از قدرت گرفتن دوباره جنبش مقاومت اسلامی حماس در منطقه، ساعاتی پس از شروع حمله شدید به مناطق شرقی و غربی شمال نوار غزه که وحشیانه‌ترین حملات از ماه مه گذشته بود، عملیات نظامی را در اردوگاه آوارگان جبالیا انجام داد.

عضو سابق پارلمان رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در سایه این موارد، اقدامی در نوار غزه در حال انجام است که پیامدهای آن حداقل دردناک است و با وجود اینکه همه چیز برای آن تعیین شده است، اسرائیل بدون تصمیم اعلام شده گام بزرگ دیگری درراستای سیطره بر نوار غزه برمی‌دارد.

وی همچنین گفت مسیر از اینجا تا ایجاد یک دولت دوفاکتوی نظامی توسط رژیم صهیونیستی بسیار کوتاه است و طبق گزارش‌ها، گفت‌وگوهایی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره این موضوع در حال انجام است.

شلح ادامه داد که در سطح نظامی، این بدان معناست که نظامیان در عمق جمعیت ناامید شده و متخاصم، دغدغه فرآیند توزیع غذا، آب و دارو خواهند داشت.

عوفر شلح تصریح کرد: سازوکارهای دولتی (اسرائیل) ایجاد خواهد شد، به این معنی که ما در مسیر اشغالگری واقعی غزه هستیم که برای بتسلئیل اسموتریچ (وزیر دارایی رژیم صهیونیستی) یک رویا و برای ارتش و اقتصاد اسرائیل یک کابوس است و جایگاه بین‌المللی آن در هر صورت هر روز رو به وخامت است.

وی همچنین عنوان کرد: این بدان معناست که نیروهای ارتش در نوار غزه مستقر خواهند شد و (یوآو گالانت وزیر جنگ) قبلاً تخمین زده بود که برای اداره نظامی در غزه چهار لشکر لازم است.

شلح همچنین افزود: نتانیاهو این گام را بر ارتش تحمیل نکرده و همه کسانی که از نحوه تصمیم‌گیری در «اسرائیل» مطلع هستند، می‌دانند که این اقدام به این روش انجام نمی‌شود زیرا در راس نهادهای نظامی کسانی هستند که از این اقدام حمایت می‌کنند و تعداد کمی از آنها مبتنی‌ بر ایدئولوژی هستند.

وی تاکید کرد مسؤولیت نتایج نه تنها برعهده نتانیاهو، بلکه برعهده عاملان جنایات خواهد بود که دقیقاً می‌دانستند نتایج اقداماتشان منتهی به چه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.