پزشکیان: دانشگاهیان باید برای حل مشکلات اقدام کنند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، در جایگاه سخنرانی قرار گرفت که با اعتراض برخی از دانشجویان همراه شد و خواستار زمان برای سخن با رئیس شدند و پزشکیان اجازه داد تا یکی از دانشجویان پیش از سخنرانی وی به عنوان نماینده تشکل‌های دانشجویی سخنانش را بیان کند.

پس از سخنان این دانشجو، رئیس جمهور طی سخنانی بیان کرد: امید ما به آینده‌ی کشور با دانشگاه و دانشگاهیان است؛ البته که دیگر گروه‌های جامعه نیز آینده را رقم خواهند زد.

وی رسالت دانشگاهیان را قرار دادن کشور در قله‌ی علم دانست و افزود: بنده زمان دانشجویی تصور می‌کردم که ما باید خودمان مشکلات مردم‌مان را حل کنیم. امروز نیز نه برای پست و مقام اینجا هستم بلکه باید تلاش کنیم و مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم. ما به‌دنبال پول،‌ اسم، مقام و پست نیستیم.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: ما از دانشجویان و اساتید انتظار داریم تا مشکلات کشور را گره‌گشایی کنند. کسی که انگیزه دارد می‌تواند این مهم را انجام دهد. رسیدن به چشم‌انداز با شعار شدنی نیست و بلکه باید اقدام کرد. من اگر توان، علم و مهارتی دارم متعلق به جامعه‌ی ماست و باید تلاش کنم که مردم‌مان مشکلات را پشت سر گذاشته و از کسی کم‌تر نباشند.

پزشکیان با بیان اینکه علت اینکه ما بر وفاق تأکید داریم باور به تعالیم قرآن و احادیث است، گفت: اگر هر جناح و گروهی حرف درست را بیاورد، ما موظفیم که بپذیریم و مقابل او مقاومت نکنیم. باید بهترین مسیر را برای حل مشکلات کشور پیدا کنیم و در دنیا تجارب زیادی وجود دارد.

ادامه دارد...

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.