ریابکوف نسبت به وقوع «جنگی بزرگ در غرب آسیا» هشدار داد

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار نسبت به جنگی بزرگ در غرب آسیا، گفت که می‌توان از چنین جنگی جلوگیری کرد البته به شرطی که تمامی طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند.

به گزارش خبرآنی، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس عنوان کرد: «ما از نزدیک و با نگرانی وقایع خاورمیانه را دنبال می‌کنیم. خطر یک درگیری تمام‌عیار بسیار بالا است و تبدیل تنش‌ها به جنگی تمام‌عیار یک خطر واقعی محسوب می‌شود.»

ریابکوف در ادامه ضمن آنکه «خویشتن‌داری» را راه‌حل جلوگیری از جنگ دانست، گفت: «ما با کشورهای منطقه در گفت‌وگو هستیم. بار دیگر می‌توان از یک جنگ بزرگ جلوگیری کرد اما همه طرف‌ها باید خویشتن‌داری نشان دهند.»

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه این مصاحبه با اشاره به اقدامات آمریکا در غرب آسیا بیان کرد: «ایالات متحده رویکردهای نامتعادلی را در خاورمیانه اتخاذ می‌کند و وضعیت آن را بی‌ثبات می‌سازد.»

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون حداقل ۱۴۰۰ لبنانی از جمله غیرنظامیان و کادر درمان به شهادت رسیده و ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

ریابکوف در این رابطه افزود: «ایالات متحده طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی را برای بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه انجام داده و وضعیت را به بی‌ثباتی کشانده است. احتمالا این اتفاق بدین خاطر رخ داده که آمریکا تماما تمرکزش را بر روی حمایت از متحد اصلی خود در منطقه یعنی اسرائیل گذاشه است. اما ما شاهد این هستیم که چنین رویکردهای نامتعادلی بی‌فایده هستند.»

«سرگئی ریابکوف» همچنین درخصوص نشست نمایندگان پنج کشور دارای سلاح هسته‌ای گفت: اقدامات و کارهای روسیه، چین، بریتانیا، ایالات متحده و فرانسه در قالب «پنج کشور هسته‌ای» متوقف نشده است و انتظار می‌رود تماس‌ها در سطح کاری انجام شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

ریابکوف هشدار

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.