رئیس کمیسیون اروپا خواستار آتش‌بس در جنوب لبنان شد

رئیس کمیسیون اروپا با تاکید بر اهمیت قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، خواستار آتش‌بس در جنوب لبنان میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به منظور یافتن فرصتی برای حل‌وفصل دیپلماتیک این درگیری شد.

به گزارش خبرآنی، «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسون اروپا، امروز (جمعه) خواستار آتش‌بس در جنوب لبنان و  پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل شد که برای حل‌وفصل جنگ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ تهیه و تصویب شد.

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار این مطلب گزارش داد که فون درلاین در کنفرانسی خبری در پافوس با «نیکوس کریستودولیس» رئیس‌جمهور قبرس گفت:  مایلم خواسته‌مان برای متوقف کردن درگیری‌ها در لبنان در اسرع وقت را به منظور رسیدن به راهکاری دیپلماتیک با توجه به  «خط آبی» سازمان ملل(مرزبندی سازمان ملل که لبنان را از اراضی اشغالی و بلندی‌های جولان جدا می‌سازد) تکرار کنم. این کار باید طبق قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل انجام شود.

قطعنامه ۱۷۰۱ که به جنگ ۲۰۰۶ میان طرفین پایان داد، حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را ملزم به پایبندی کامل طرفین به خط آبی می‌کرد که به طول ۷۵ کیلومتر در امتداد مرزهای جنوبی لبنان و مرزهای شمالی اراضی اشغالی کشیده شده است. هرگونه عبور از این خط از سوی حزب‌الله یا رژیم صهیونیستی نقض این قطعنامه محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران هوایی جنوب لبنان که مناطق مسکونی نیز از آن در امان نبوده‌اند، عملیات زمینی را نیز از ۱ اکتبر(۱۰ مهر) در این منطقه آغاز کرده است. تا کنون، بیش از ۲ هزار تن، از جمله فرماندهان و رهبران حزب‌الله لبنان طی این عملیات‌ها به شهادت رسیده و بیش از ۹ هزار نفر آواره شده‌اند.

رژیم صهیونیستی ایجاد شرایطی برای بازگشت ۶۰ هزار تن از ساکنان مناطق شمالی اراضی اشغالی در نتیجه تشدید تبادل آتش با حزب‌الله لبنان در سال گذشته را  به عنوان توجیهی برای اقدامات متجاوزانه و تروریستی خود در جنوب لبنان بیان کرده است.

حزب‌الله لبنان اولین جبهه از گروه‌های مقاومت بود که در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه اقدام به حملات راکتی و موشکی علیه آن کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.