4 راهبرد اساسی برای عبور از اوج بار تابستان 1404

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، محسن ذبیحی، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اظهار داشت: باید تمام توان و انرژی خود را برای انجام موفق برنامه‌ها بگذاریم؛ در یک شبکه به گستردگی شبکه ایران باید با برنامه‌ریزی گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای گذر موفق از اوج بار 1404 مساله قابل توجه فعلی است، عنوان کرد: برای اینکه دچار مشکل نشویم باید تدابیر لازم اندیشه شود و محورهای لازم را دنبال کنیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده و مانعی برای حرکت نیست، افزود: چهار محور اساسی برای اوج بار 1404 مطرح است و به طور جدی روی آنها متمرکز هستیم؛ اتخاذ تدابیر کارشناسی برای رفع ناترازی‌ها و مدیریت مصرف در تابستان سال 1404 مورد تاکید است؛ براساس آمارهای موجود ٢ درصد از مشترکان برق بیش از 2.5 برابر الگو مصرف می‌کنند و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت پایش بیشتر مصرف خارج از اعتدال و عرف حرکت کند.

ذبیحی اضافه کرد: هوشمندسازی مشترکین و شبکه و کنترل لوازم اندازه‌گیری، کاهش تلفات شبکه و مصرف بهینه، مدیریت مصرف، توجه و تمرکز در تولید و توزیع از طریق توسعه مولد خورشیدی چهار محور اساسی هستند. 

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از طرحهای شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: خوشبختانه پروژه‌های در دست اقدام زنجان روند خوبی دارند؛ در خصوص طرح کاهش تلفات طی بازدیدی که از سطح شهر انجام شد، شبکه غیرمجاز مشهودی مشاهده نشد و با جمع آوری و کنترل کنتورهای معیوب هر چه بیشتر از تلفات انرژی کاسته می‌شود.

ذبیحی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق می‌تواند فضا را باز کند و از طریق جلب مشارکت دستگاه‌های گوناگون، مولدهای خورشیدی را توسعه دهد، یادآور شد: نباید از ظرفیت‌های موجود غافل شویم. تعامل و مذاکره با دیگر بخش‌ها موجب رشد می‌شود. 

ذبیحی افزود: با وجود ارائه‌هایی که در حوزه پیاده سازی سیستم‌ها و سیستم مداری شد، توجه به این مسئله مشهود است. در حوزه هزینه‌های اجرایی، معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی نقش کلیدی دارد و می‌تواند به اقدامات و طرحهای شرکت سمت و سود بدهد. رکود و خواب سرمایه ضرر است و انتظار می‌رود طرحها زیر نظر معاونت برنامه ریزی و مهندسی به نحو مطلوب اجرا شوند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر اینکه سخت گیری، دقت و توجه موجب کیفیت در برنامه‌ها می‌شود، تصریح کرد: زنجان از لحاظ بار شبکه وضعیت خوبی دارد و باید از شبکه‌ها به خوبی نگهداری شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.