واشنگتن: سنوار زنده و تصمیم‌گیرنده اصلی در حماس است

هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور غرب آسیا گفت آمریکا معتقد است که «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس تصمیم‌گیرنده اصلی در این جنبش است.

به گزارش خبرآنی، «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور غرب آسیا روز چهارشنبه طی تماس تلفنی با خاخام آمریکایی به مناسبت «تعطیلات مقدس یهودیان» گفت: «یحیی سنوار همچنان تصمیم‌گیرنده است. ما معتقدیم که او زنده است و در تونل‌های حماس به همراه اسرا حضور دارد.»

روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به این تماس تلفنی نوشت: «ما معتقدیم اگر سنوار با آزادی ۱۰۱ اسیری که حماس در غزه نگه داشته موافقت کند، جنگ غزه فورا خاتمه می‌یابد.»

روزنامه نیویورک‌تایمز پیشتر در گزارشی نوشت مدت‌هاست جامعه اطلاعاتی آمریکا و سرویس‌ جاسوسی موساد بر اقدامات و انگیره‌های یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس متمرکز هستند و بررسی‌های آن‌ها، اگرچه بدون وجود شواهد قطعی، نشان می‌دهد که سنوار پس از گذشت یک سال از جنگ غزه در جایی در این شهر زنده و مصمم‌تر از پیش برای آسیب زدن به رژیم صهیونیستی است.

سنوار پس از ترور و به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی در تهران جانشین او شد.

«برت مک‌گورک» در ادامه این تماس با بیان اینکه یحیی سنوار در راس تصمیم‌گیری‌های جنبش حماس قرار دارد، گفت: «سنوار زنده است و در تونل‌های حماس تصمیماتی را می‌گیرد.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.