سعیدآبادی فینالیست شد/ حذف 7 کاراته‌کا از جهانی رده پایه

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، روز نخست از  سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته رده‌های پایه قهرمانی جهان، امروز(چهارشنبه) با برگزاری رقابت‌های رده سنی امید در ونیز ایتالیا برگزار شد و 9 نماینده کشورمان به روی تاتامی رفتند که حاصل تلاش آنها صعود سعیدآبادی به دیدار نهایی، بیرانوند به دیدار رده‌بندی و حذف 7 نماینده دیگر کشورمان بود. 

فاطمه زهرا سعیدآبادی در رقابت‌های وزن 55- کیلوگرم، ابتدا با نتیجه 9 بر یک ماریسا حافظان از سنگاپور  را شکست داد و در ادامه با نتیجه 5 بر یک از سد مایمویا نیانگ از سنگال گذشت. او در دیدار سوم نیز 5 بر 2 مقابل  بلا سامیشوآ از قزاقستان به پیروزی رسید و با برتری 11 بر 3 مقابل کواسنیکوا از اسلواکی فینالیست شد. نماینده کشورمان برای کسب نشان طلا روز یکشنبه به روی تاتامی خواهد رفت.

یلدا نقی بیرانوند در وزن در وزن 50- کیلوگرم، ابتدا 4 بر یک مقابل مهتا قارئی از کانادا به برتری دست یافت و در ادامه 6 بر 2 نور تمیزل از ترکیه را شکست داد. او در مبارزه سوم 5 بر 3 نتیجه  را به اسگاردلی از کرواسی واگذار کرد و به جدول شانس مجدد رفت. بیرانوند در جدول شانس مجدد با برتری 10 بر 9 مقابل سارا اوناس از الجزایر به دیدار رده‌بندی راه یافت تا روز یکشنبه شانس خود را برای کسب مدال برنز امتحان کند. 

در رقابت‌های وزن 61- کیلوگرم، مهرنگار احمدی ابتدا 9 بر یک باسایو از انگلیس را شکست داد و در ادامه 4 بر 3 از سد یوهسون پاو از چین تایپه گذشت. نماینده کاراته کشورمان در مبارزه سوم 5 بر صفر آمل بوگرین از بلژیک را شکست داد، اما در ادامه با نتیجه 4 بر 2 مغلوب  ایونا لوباتو از اسپانیا شد. با شکست کاراته‌کا اسپانیایی در دور بعد، نماینده کشورمان از دور مسابقات کنار رفت. 

فاطمه بداق در وزن 68- کیلوگرم، در اولین مبارزه با نتیجه 9 بر 2 مقابل ناتاشا چیچوژسکا از لهستان به برتری رسید، اما در گام دوم 4 بر 3 مغلوب زاپلینی از برزیل شد تا با شکست کاراته‌کا برزیلی در دور بعد، از ادامه مسابقات باز بماند. 

حنانه صالحی در وزن 68 کیلوگرم، ابتدا با نتیجه 4 بر 2 سالاما از مصر را شکست داد و در ادامه 4 بر 2 مغلوب دیجانا بوتا از صربستان شد. با شکست نماینده صربستان و عدم راهیابی وی به فینال، حنانه صالحی نیز از دور مسابقات کنار رفت. 

در رقابت‌های بخش پسران، حسین علی‌نژاد در وزن 60- کیلوگرم در اولین دیدار پس از تساوی صفر - صفر مقابل فلورین اوبیتز از آلمان، در هانتی(رای داوران) پیروز میدان شد و در ادامه با نتیجه 4 بر صفر نتیجه را به دوک چو دان از ویتنام واگذار کرد. با شکست حریف ویتنامی مقابل کاراته‌کایی از پرتغال، علی‌نژاد هم از حضور در جدول شانس مجدد باز ماند.

در وزن 67- کیلوگرم، امیررضا برزویی در نخستین مبارزه 3 بر 2  اوتا رونیوآ از گرجستان  را شکست داد، اما در مبارزه دوم 5 بر صفر مقابل اوزدمیر از آلمان باخت و با شکست نماینده آلمان و عدم راهیابی وی به فینال، امیررضا برزویی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عرفان عسگری ‌پور در وزن 75- کیلوگرم ابتدا با نتیجه 7 بر یک ناریو لوپز از آنگولا را برد، اما در ادامه با نتیجه یک بر صفر نتیجه را  به یوسف فرج از مصر واگذار کرد، اما با راهیابی کاراته‌کا مصری به فینال، عسگری‌پور هم به جدول شانس مجدد راه‌یافت. نماینده کشورمان در جدول شانس مجدد پس از تساوی 5-5 مقابل  گریگور اسنکو از مولداوی، با قانون سنشو(کسب امتیاز) مسابقه واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ابوالفضل نوری در وزن 84 کیلوگرم ابتدا 8 بر صفر گال کرزیسنیک از اسلوونی را شکست داد و در ادامه 9 بر یک از سد هان لی جین از چین تایپه گشذت. او در مبارزه سوم با نتیجه 7 بر 5 بمغلوب  مارکوس گوتیرز از اسپانیا شد. با شکست نماینده اسپانیا و عدم راهیابی وی به فینال، نوری هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتهای پیام/ 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.