کم اثر شدن تحریم با تقویت مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی،رضا مسرور در نشست با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با تشریح اهم برنامه‌های دوره جدید مدیریت در دبیرخانه، نقش مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی را از مزیت‌های اصلی برشمرد و اظهار کرد: تقویت و تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی می‌تواند برای کشور تولید ارز کرده و تحریم‌های اقتصادی را کم اثر کند.

 وی با بیان اینکه یک میلیارد تن کالا از آسیای شرقی به سمت اروپا می‌رود، افزود: باید بتوانیم 3 تا 4 درصد از این حجم را از مسیر کشورمان عبور دهیم در این صورت علاوه بر خلق ثروت برای کشور، شاهد اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری مجدد خواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات دوره مدیریتی خود در منطقه آزاد انزلی در ایجاد مسیر ترانزیتی چین، قزاقستان به ایران یادآور شد: این کار با تکمیل بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر دریای خزر و انجام مذاکرات فشرده و پیگیری دیپلماسی اقتصادی انجام شد و ما تلاش کردیم این مسیر را تا حدودی جایگزین مسیر چین، بندر اکتائو به بندر ا‌‌ِلَت آذربایجان و ترکیه کنیم.

سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تأکید بر ضرورت بکارگیری نگاه و عزم ملی برای تکمیل خطوط ریلی به ویژه چابهار و همچنین مسیر جلفا به چشمه ثریا خاطرنشان کرد: در این صورت بسیاری از تهدیدات متصور از جمله کریدور زنگزور از صرفه اقتصادی خارج خواهد شد.

مسرور تسهیل صدور مجوزها و جذب سرمایه‌گذاری خارجی را از اهداف دبیرخانه مناطق آزاد دانست و افزود: سرمایه گذاران زیادی انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی ایران را دارند.

 سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نیز مشکل عدم اتمام برخی از پروژه‌های مهم را عدم مدیریت و عزم و اراده جدی دانست و گفت: امیدواریم پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مهمی که توسط قرارگاه در برخی مناطق آزاد کشور در حال ساخت است از جمله پل خلیج فارس در قشم در دوران جدید مدیریتی دبیرخانه به اتمام برسد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.