افتتاح سوییت‌‌های ملاقات خصوصی خیرساز برای معتادین تحت درمان

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، همزمان با هفته فراجا 16 سوییت ملاقات خصوصی خیّرساز و کلنگ‌زنی سالن ملاقات عمومی در مرکز سروش با حضور سردار عباسعلی محlدیان؛ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و جمعی از خیرین برگزار شد. مرکز سروش مأمن بهبودیافتگان اعتیاد است.

در این سوییت‌ها، خانواده‌ها می‌توانند در فضایی آرام و دلنشین با عزیزان خود که در مسیر بازگشت به زندگی پاک قدم برداشته‌اند، دیدار کنند.

سردار محمدیان با تقدیر از اقدام خیّر تهرانی در احداث این سوئیت‌های ملاقات شرعی و نیز کلنگ‌زنی برای ساخت سالن ملاقات عمومی، اظهار کرد: امسال 3 هزار و 300 کودک کار از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند. کودکانی 82 درصد آن‌ها افغان هستند و تمامی آن‌ها به همراه خانواده‌هایشان به کشورشان بازگردانده شدند.

وی با اشاره به عملیات‌های گسترده نیروی انتظامی و سازمان‌های همکار برای پاکسازی چهره شهر از معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها گفت: بر اثر این تلاش‌ها امروز تهران چهره‌ای پاک و آرام‌تر دارد. در حال حاضر مراکز تجمع این افراد برچیده شده و چهره شهر از آن‌ها خالی است. این وضعیت احساس امنیت و آرامش بیشتری برای شهروندان می‌بخشد.

سردار محمدیان در ادامه با اشاره به طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در گذشته 20 تا 25 هزار معتاد در سطح شهر پراکنده بودند اما حالا با همکاری سازمان‌های مختلف 10 هزار نفر از آن‌ها به سازمان زندان‌ها سپرده و بقیه ساماندهی شده‌اند. در حال حاضر 2 هزار و 100 بهبودیافته در مرکز ماده 16 سروش نگهداری می‌شوند و این مرکز با ساخت سوله‌های جدید، ظرفیت خود را تا پایان سال به 5 هزار نفر افزایش خواهد داد.

وی سپس از افزایش تولیدات کشاورزی مرکز سروش خبر داد و گفت: به‌زودی این مرکز نه تنها جایی برای نگهداری بهبودیافتگان، بلکه شامل کارگاه‌هایی خواهد بود که به مددجویان فرصت کارآفرینی و بازگشت به زندگی اجتماعی را می‌دهد. با تلاش‌های صورت گرفته زیرساخت‌ها از جمله آب و برق و تصفیه‌خانه‌ها تأمین شده و قرار است مرکز سروش به قطب تولید محصولات کشاورزی تبدیل شود.

پیش از سخنان سردار محمدیان، محمدرضا کارگری، قائم‌مقام مجمع خیرین کشور و جامعه خیرین حامی معلولان از آمادگی خیران برای همکاری نزدیک‌تر با نیروی انتظامی و سایر نهادها خبر داد.

ساخت 16 سوئیت ملاقات شرعی و نیز کلنگ‌زنی سالن ملاقات عمومی مرکز سوروش به همت محمدعلی روحی‌فردپور انجام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.