گزارش مجلس|از مطالبات گندمکاران تا انتخاب ناظران

به گزارش خبرنگار پارلمانی ‌پایگاه خبری خبرآنی، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و در این جلسه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان این جلسه، نمایندگان به بررسی ماده 10 این طرح پرداختند. رئیس مجلس با توجه به تعدد پیشنهادات و اخطارها درباره این ماده، اعلام کرد که ماده 10 برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع داده می‌شود.

همچنین، نمایندگان با تصویب ماده 11 این طرح، شرایط انتخاب اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت، هیأت‌های بازرسی وزارت کشور، اعضای شعب و نمایندگان فرماندار و بخشدار در انتخابات شوراها را تعیین کردند.

محمدباقر قالیباف در ادامه جلسه از تعیین تکلیف مطالبات گندمکاران و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز شورای هماهنگی اقتصادی خبر داد و گفت: "امروز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، پرداخت مطالبات گندمکاران تعیین تکلیف خواهد شد. همچنین موضوعات مربوط به بازنشستگان مانند 30 درصد یا 40 درصد نیز ان‌شاءالله از این ماه شروع خواهد شد."

علی جعفری آذر نیز از صادر نشدن احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توسط برنامه و بودجه در همه صندوق‌ها انتقاد کرد و خواستار اجرای این حکم شد. مسلم صالحی نیز در تذکری به جلسه شب گذشته روسای قوای مقننه و مجریه و رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: "از رئیس مجلس بابت پیگیری پول گندم تشکر می‌کنم اما ای کاش جلسه‌ای که دیروز برگزار شد دو ماه پیش برگزار می‌شد نه اکنون که داد کشاورزان بالا رفته و بدهی‌ها روی دست آنها مانده است."

در ادامه جلسه، حمیدرضا حاجی بابایی نیز به تذکر درباره حقوق بازنشستگان پرداخت و گفت: "همان طور که آقای قالیباف اشاره کرد، جلسات مستمری از طرف مجلس و دولت و سازمان برنامه و بودجه برگزار و در مورد بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق آنان تصمیمات خوبی گرفته شد."

نایب رئیس مجلس همچنین اعلام کرد که نمایندگان مجلس در هفته آینده با حضور در مساجد جهاد تبیین خواهند داشت و موضوع اقتدار جمهوری اسلامی ایران و جنایات رژیم صهیونیستی را برای مردم تبیین می‌کنند.

در بخش دیگری از جلسه، رضا حاجی‌پور نماینده آمل و لاهیجان در تذکری به موضوع واردات برنج اشاره کرد و گفت: "طی روزهای گذشته کسانی که وارد کننده برنج هستند نامه‌ای را خطاب به معاون اول رئیس جمهور و وزیر محترم تنظیم کرده‌اند و مدعی شده‌اند که برنج نداریم و قیمت برنج در حال افزایش است. این در حالیست که هنوز انبارهای ما پر از برنج است." وی از آقای عارف خواست که جلوی این نامه را بگیرد.

در ادامه، نمایندگان مجلس به اخطارها و تذکرات مختلفی پرداختند. مالک شریعتی با انتقاد از مجامع بین‌المللی گفت: "مجامع بین‌المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر دروغگو هستند." همچنین مرادی خواستار حذف گزینش‌های بی‌مورد توسط وزیر آموزش و پرورش شد. دیگر نمایندگان نیز درباره موضوعاتی نظیر سامانه نانینو، وضعیت کارخانه ذوب آهن اصفهان، و صف زائران حج عمره تذکراتی ارائه کردند.

نمایندگان همچنین در انتخابات‌های جداگانه ناظران مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه 15 استان کشور، ناظران مجلس در شورای فرهنگ عمومی 19 استان، ناظران 22 استان در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات را انتخاب کردند.

در پایان جلسه، بیش از 200 نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای از عملکرد سازمان هلال‌احمر قدردانی کرده و خواستار تقویت زیرساخت‌های این نهاد عمومی شدند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.