حماس: اقدامات رژیم اشغالگر علیه اسرای زندان عوفر جنایات جنگی است

جنبش حماس تاکید کرد، تصاویری که از ضرب و جرح و شکنجه اسرای زندان «عوفر» منتشر شده، چهره واقعی و جنایتکار این اشغالگر نازی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنی، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصاویر شوکه‌کننده‌ای که از ضرب و جرح و شکنجه اسرای فلسطینی در زندان عوفر با نظارت و دستور مستقیم ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی منتشر شد، چهره واقعی و جنایتکار این اشغالگر نازی را افشا می‌کند.

حماس تاکید کرد: آنچه در زندان‌های اسرائیل بر سر اسرا می‌آید، از سرکوب، شکنجه، محرومیت از درمان و اهمال پزشکی گرفته تا اعلام شهادت آنها، به منزله جنایت جنگی بوده و در مغایرت آشکار با تمامی منشورها و قوانین مربوط به اسرای جنگی است.

در همین چارچوب، حماس تاکید کرد: پخش این تصاویر همزمان با اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی در واقع تلاشی مذبوحانه برای سرپوش گذاشتن بر شکست رژیم اشغالگر و اقتدار نابود شده آن و تحقیر و شکستی است که به دستان نیروهای دلیر مقاومت ما به آن تحمیل شد.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، این جنبش در ادامه نیز از ساکنان کرانه باختری اشغالی خواست فعالیت‌هایشان را در حمایت از اسرا افزایش داده و تمام تلاش خود را در میدان‌های مختلف برای حمایت از اسرا به کار بگیرند.

پیشتر نهادهای ویژه امور اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کردند: از هفتم اکتبر به بعد ۴۰ اسیر و بازداشتی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند، رژیم اشغالگر حتی یک روز هم از آزار و اذیت اسرا و بازداشتی‌ها دست برنداشت.

انجمن اسرای فلسطین: اسرائیل زندان‌های خود را به مسلخ تبدیل کرده است

تلویزیون العربی نیز به نقل از انجمن اسرای فلسطین اعلام کرد: رژیم اشغالگر از اسرای فلسطینی انتقام می‌گیرد و زندان‌های خود را به مسلخ زندانیان تبدیل کرده است.

این انجمن گزارش داد: در نتیجه سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده شکنجه تاکنون ۴۰ فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

غیرنظامیان بازداشت شده در معرض وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار دارند و رژیم اشغالگر مدعی است که آنها از نیروهای مقاومت هستند.

رژیم اشغالگر با نمایش جنایات خود در حق زندانیان فلسطینی، قوانین بین‌المللی را به چالش می‌کشد. تصاویری که منتشر شده شکنجه اسرای فلسطینی و محکومیتی مستند است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در اولین سالروز طوفان الاقصی، تصاویری از شکنجه اسرای فلسطینی در زندان عوفر را با حضور بن گویر منتشر کرد.

این رسانه عبری مدعی شد که این اسرا از نیروهای ویژه حماس هستند که هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بازداشت شدند و آنها در حال برنامه‌ریزی برای آشوب در اولین سالروز هفتم اکتبر بودند. همچنین این شبکه گزارش داد: در ساعات اولیه صبح دوشنبه ۷ اکتبر سربازان اسرائیلی و نیروهای یگان‌های ویژه به سلول‌ها یورش برده و مانع از این اقدام شدند.

این در حالیست که دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی در واکنش به این تصاویر اعلام کرد: با گذشت یک سال از جنگ نسل‌کشی در نوار غزه بن گویر بجز اسرای بی‌دفاع کسی را نیافت تا از او انتقام بگیرد و او با این اقدامات سعی دارد بخشی از شأن از دست رفته خود به دست نیروهای مقاومت را بازگرداند و پس از آن هم این ویدیو را منتشر کرد تا دل‌های خانواده‌های آنها را به درد آورد.

هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین نیز اعلام کرد: مدیریت زندان‌های اسرائیل از زمان‌ آغاز جنگ غزه در چارچوب سیاست مجازات جمعی رژیم اشغالگر، مجموعه‌ای از اقدامات آزاردهنده و شکنجه‌هایی را علیه اسرا در پیش گرفته است.

سازمان حقوقی «بتسلیم» رژیم صهیونیستی نیز پیشتر با انتشار گزارش مفصلی از وضعیت بسیار بد اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم اعلام کرد این‌ زندان‌ها به شبکه‌هایی برای شکنجه تبدیل شده‌اند و از مهمترین ابزارهای شکنجه‌ مورد استفاده، می‌توان به گاز فلفل، بمب‌های صوتی، میله‌، قنداق تفنگ، پنجه بوکس، شوکرهای برقی و سگ‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.