جابه‌جایی "ترمینال جنوب" در طرح تحول پهنه جنوبی تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سید مهدی هدایت؛ مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های بازآفرینی محله نفرآباد به تشریح آخرین وضعیت این پروژه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه محدوده 13 هکتاری نفرآباد یکی از محله‌های تاریخی است که به دلیل بی‌توجهی روز به روز وضعیت بدتری را تجربه می‌کرد، گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، توجه جدی به سه موضوع اساسی در روند بازآفرینی این محله شد تا ساکنانی که به دلیل مشکلات اجتماعی از این محله رفته بودند، به آن بازگردند. همچنین با برداشتن موانع شهرسازی، ظرفیتی ایجاد شد تا مردم نسبت به نوسازی خانه‌های خود اقدام کنند.

هدایت افزود: طرح بازآفرینی محله نفرآباد تهیه و ابلاغ شده است و مداخله مستقیم سازمان نوسازی در این محله ضروری بود. اگر مردم، دولت و شهرداری در کنار یکدیگر قرار گیرند، بازآفرینی به شکل درست آن محقق خواهد شد. این پروژه اکنون به الگوی مناسبی در کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری پروژه‌های خدماتی را با هدف ارتقای سرانه‌های خدماتی اجرا کرده که ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، ادامه داد: شهرداری همچنین مسئولیت نوسازی بافت فرسوده را بر عهده گرفته و پروژه‌های مسکن را اجرا خواهد کرد که امکان اجرای طرح کلید به کلید برای نوسازی املاک شهروندان فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به اقدامات دولت در این محدوده نیز اشاره کرد و گفت: دولت نیز با همکاری شهرداری، فضاهایی برای حضور نیروی انتظامی اختصاص داده است. این اقدامات باعث ایجاد ارزش افزوده‌ای شده که موجب بازگشت گروه‌های مؤثر به محدوده و حل مشکلات گذشته شده است.

وی همچنین به آمار نوسازی اشاره کرد و گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران دو و نیم برابر افزایش یافته است. در حال حاضر 4 هزار و 227 هکتار بافت فرسوده مصوب داریم که با شناسایی محدوده‌های جدید، این رقم به پنج هزار هکتار افزایش یافته است.

هدایت به طرح تحولی پهنه جنوبی تهران اشاره کرد و افزود: این طرح در حال تهیه است و یکی از پیشنهادات آن جابه‌جایی ترمینال جنوب است که تا سه ماه آینده بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های خدماتی در نفرآباد گفت: این پروژه‌ها توجیه اقتصادی نداشتند اما با هدف ارتقای خدمات شهرداری احداث شدند. همچنین تسهیل‌گری در مسیر ساخت مسکن نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

هدایت در پایان خاطرنشان کرد: محله نفرآباد دارای 508 پلاک است که از این تعداد 200 پلاک توسط شهرداری تملک شده و هدف اصلی ما این است که مردم در روند نوسازی نفرآباد مشارکت داشته باشند.

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.