برنامه جدید دانشگاه برای یافتن جایگاه انسان در دوره هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، آیین آغازین نخستین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری صبح امروز چهارشنبه، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

شجاع احمدوند، سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی در این همایش اظهار کرد: همایش امروز، نخستین همایش هوش مصنوعی در حوزه آموزش و یادگیری است. هوش مصنوعی یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هایی است که همه عرصه‌های زندگی را شامل می‌شود. حوزه‌های حرفه‌ای مانند آموزش، پژوهش، فرهنگ، مسئولیت اجتماعی و ... با هوش مصنوعی کاملا ارتباط دارند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مقولاتی که باید به آن بپردازیم، جایگاه و وضعیت انسان در عصر هوش مصنوعی است؛ چرا که مغز را در قالب ماشین‌های کامپیوتری شبیه‌سازی می‌کند که این امر مسائل حقوقی، اخلاقی و اجتماعی را به دنبال می‌آورد.

سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی تصریح کرد: همایش امروز نشان می‌دهد که باید آموزش را شخصی‌تر، موثرتر و جذاب‌تر کنیم؛ بنابراین امیدواریم که ابعاد و زوایای مختلف موضوع مورد بررسی و پیشنهادات اجرایی و عملیاتی در حوزه آموزشی ارائه شود.

وی گفت: ورود به هوش مصنوعی ابتدای کار است هرچند رشته‌های آمار و ریاضی و مهندسی کامپیوتر دانشگاه علامه‌طباطبائی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند اما به نحو کاربردی‌تر عمدتا در حوزه‌های ارتباطی، روان‌شناسی و آموزشی آغاز شده است و تلاش‌های گسترده‌ای به معنای فلسفی و علمی انجام داده‌ایم که باید در حوزه عملیاتی هم وارد شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.