گذر بزرگترین اقتصاد اروپا از لرزه‌های رکود ممکن شد؟

تولید صنعتی آلمان افزایش می‌یابد اما خطر رکود همچنان وجود دارد و این افزایش در حالی اتفاق می‌افتد که تولید بخش خودروسازی آن در ماه آگوست پس از افت ۹.۲ درصدی در جولای ۱۹.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنی، آمارهای رسمی نشان داد که تولید صنعتی آلمان در ماه اگوست بیش از حد انتظار افزایش یافت، اما کارشناسان اعلام کردند که این خبر خوب برای بزرگترین اقتصاد اروپا نمی‌تواند ترس از رکود را از بین ببرد.

داده‌های اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد که تولید ماهانه ۲.۹ درصد افزایش یافته و کاهش ۲.۹ درصدی جولای را از بین برده است. تحلیلگران انتظار داشتند که افزایش ۰.۸ درصدی داشته باشد. این افزایش به دلیل افزایش شدید در بخش تولید خودرو با افزایش ۱۹.۳ درصدی و پس از افت ۹.۲ درصدی در جولای نوسان داشت.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که بازگشت مجدد ماه اگوست به معنای شروع احیای صنعتی نیست. همچنین، انتظار می‌رود بخش تولید در آلمان در حال حاضر ضعیف بماند.

افزایش هزینه‌های انرژی در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین، تقاضای ضعیف‌تر بازار کلیدی چین و رکود صنعتی، همگی بر اقتصاد آلمان که در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت، تأثیر زیادی گذاشته است. امیدها به کاهش تورم در سال جاری به سرعت در حال از بین رفتن است و انتظار می‌رود که وزارت اقتصاد چشم‌انداز خود را با توجه به آخرین پیش‌بینی‌های اقتصادی کاهش دهد.

کارستن برزسکی، اقتصاددان ING گفت که افزایش تولید صنعتی در ماه اگوست، نمی‌تواند ترس از رکود اقتصادی را کاهش دهد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که اقتصاد آلمان با توجه به عقب ماندگی رشد منطقه یورو و با نشانه‌های اندکی از بهبود قریب‌الوقوع خود را در موقعیتی مشابه سال قبل می‌بیند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.