افزایش اعتبار گردشگری شهر تهران در 3 سال گذشته

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سید احمد علوی؛ رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، همزمان با هفته تهران از خانه‌موزه‌ها و اماکن میراثی واقع در بازار تهران در منطقه 12 بازدید کرد.

در این بازدید میدانی، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه 12، نیز حضور داشت.

عمارت هفت تن، خانه پدری جلال آل‌احمد و بررسی مرمت بازار پاچنار و نگهداری و مرمت دیوارهای گنبد چهارسوق از جمله اماکنی بودند که رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران از آن‌ها بازدید کرد.

احمد علوی با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شهری به حوزه گردشگری گفت: پیش از این دوره، اعتبار این حوزه 4 میلیارد تومان بود، اما در سه سال گذشته، این اعتبار تنها در یک ردیف تورهای گردشگری به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری تهران تصریح کرد: در این راستا، شورای شهر تهران اعتبارات خوبی برای مرمت و بازسازی خانه‌موزه‌ها و اماکن تاریخی در نظر گرفته است. تا پیش از این دوره، این موارد به‌صورت موردی مدنظر قرار می‌گرفت و برای آن‌ها بودجه تخصیص داده می‌شد؛ اما در این دوره، علاوه بر مرمت‌های موردی، 400 میلیارد تومان اعتبار برای بناهایی که در ردیف بودجه گنجانده نشده پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرآنی، وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه 12، نیز در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری گفت: بیش از 300 اثر تاریخی در موقعیت جغرافیایی منطقه 12 قرار دارد.

وی افزود: باید با همدلی و همکاری تمامی متولیان، رویکرد تبعیض مثبت برای املاک میراثی در منطقه 12 در نظر گرفته شود و افرادی که برای مرمت و احیای املاک میراثی پیش‌قدم می‌شوند، مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.