نماز جمعه نصر توطئه‌ها و جنگ روانی دشمن را خنثی کرد

محمد جواد عامری، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی با اشاره به پیام‌های نماز جمعه نصر به دوستان و دشمنان نظام اسلامی اظهار داشت: نفس حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته تهران فارغ از سخنان‌ ارزشمند ایشان، در این مراسم، پیام‌هایی را مخابره کرد؛‌اینکه ایشان با تمام وجود به مسئله مقاومت، مردم لبنان و فلسطین و این هدف باور دارند و در این زمینه حتی از جان نیز می‌گذرند. البته  حضور اقشار مختلف مردمی نشان داد آنها نیز پای کار این آرمان هستند. دیگر اینکه تهدیدات دشمن صهیونیستی توخالی است، جرات تعدی به ایران را ندارند و در صورت هر تهدیدی با پاسخ سخت‌تری مواجه می‌شوند و اضمحلال آنها ‌سریع‌تر رخ می‌دهد.

پیام نماز جمعه نصر برای دوست و دشمن

وی با اشاره به پیام‌های دیگر نماز جمعه نصر خاطرنشان کرد: طی ماههای اخیر در داخل شبهاتی درباره پاسخ ایران به ترور شهید هنیه مطرح می‌شد که البته بیشتر جنگ روانی از سوی دشمنان انقلاب بود که در فضای روانی کشور مطرح می‌شود. اینکه ایران، لبنان و عراق دیگر مانند قبل حامی مقاومت نیستند.  به عنوان مثال در داخل مطرح می‌شد که برخی مسئولان سیاسی و نظامی از تهدیدات ترسیدند و دیگر دنبال مقاومت نیستند که رهبر انقلاب این موضوع را به خوبی تبیین کردند که نه تعلل می‌کنیم و نه شتابزده وارد می‌شویم. یعنی اینکه ایران به هر تهدیدی با عقلانیت و برنامه‌ریزی در شرایط و زمان مناسب پاسخ می‌دهد.

این استاد دانشگاه گفت: باید مراقبت کنیم این اشتباهات دیگر تکرار نشود. بسا هر چه جلوتر رویم مسائل بیشتری مطرح شود؛ لذا باید به عقلانیت حاکم بر نهادهای بالادستی اعتماد داشت و تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار نگرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و بیان مبانی شرعی جهاد در راه خدا گفت: ایشان به برخی شبهاتی که دنبال تقابل شیعه و سنی در محور مقاومت هستند نیز پاسخ داد و اینکه جهاد و حمایت از مسلمانان فارغ از شیعه و سنی بودن آنها بر همه مسلمانان واجب است.

پاسخ رهبر انقلاب به شبهات در حوزه مقاومت

وی با اشاره به شبهات دیگری درباره حمایت از محور مقاومت و هزینه در این زمینه تصریح کرد: برخی اعلام می‌کنند ‌ما می‌خواهیم به لبنان رویم و بجنگیم هر چند این نگاه و آمادگی باارزش است اما همانطور که مسئولین اعلام کردند فعلا امکانش نیست. از طرف دیگر برخی با این ادعا که ایران القری جهان اسلام است و نباید به این شکل از جبهه مقاومت حمایت کند بلکه فقط باید حمایت معنوی از جبهه مقاومت داشته باشد را نیز مطرح می‌کنند که رهبری به این افراد و مسئولان سایر کشورهای عربی و اسلامی پاسخ دادند که اگر امروز از این محور و کشورها حمایت نکنیم بعدا در ایران باید با دشمن صهیونیستی بجنگیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه چنین سخنانی در زمان داعش و حضور مستشاران ما در سوریه نیز مطرح می‌شد، افزود: عقل حکم می‌کند که الان از این کشورها حمایت و دفاع کنیم تا با هم‌افزایی بیشتر و بهتر بین کشورهای اسلامی، این رژیم جانی را سرجای خود بنشانیم نه اینکه  فردا به تنهایی در ایران با آن مقابله کنیم. الان که 5 کشور هستیم بهتر می‌توانیم نبرد کنیم تا فردا که تنها بمانیم.

عامری خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که همه باید وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند نیروها و مسئولان نظامی ارشد ما در نماز جمعه نبودند یعنی مشغول انجام وظیفه بودند. دانشجویان، طلبه، استاد و همه اقشار مردمی نیز امروز باید وظیفه خود را انجام دهیم؛ مراقب باشیم و گول جنگ روانی دشمن را نخوریم آنها خودشان به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با ما وارد جنگ شوند و دارند نفس‌های آخر خود را می‌کشند لذا با راه‌اندازی جنگ روانی به دنبال کاستن فشارها و کمک کردن به خود هستند.

وی اضافه کرد: این بار نیز رهبری با درایت و تدبیر خود این توطئه و جنگ روانی را خنثی کردند لذا ما باید مراقبت کنیم این شرایط رخ ندهد که حضرت اقا خودشان برای رفع توطئه ها وارد میدان شوند. بلکه خودمان با درک شرایط کشور و اقدامات دشمن فریب جنگ روانی آن را نخوریم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

توطئه روانی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.