شهادت ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی به شمار شهدای کادر بهداشتی بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان پرداخت و اعلام کرد در طول یکسال جنگ در غزه و حملات به لبنان حدود ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه شهید و ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی لبنان صورت گرفته است.

به گزارش خبرآنی، بهداشت جهانی در این گزارش به وضعیت بهداشتی در لبنان و نوار غزه پرداخت و اعلام کرد حدود ۱۰۰۰ کارمند بهداشت در غزه در طول یکسال یعنی از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه پس از عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیده‌اند.

به نقل از سایت خبری المیادین، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد جنگ در غزه در طول این یکسال منجر به شهادت و زخمی شدن ۶ درصد از ساکنان شده است. علاوه بر آن به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ۹۰ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند.

«فیلیپ لازارینی» کمیساریای آژانس امداد و کار برای آوارگان فلسطینی(آنروا) پس از یک سال جنگ رژیم صهیونیستی در غزه که با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد، گفت یک سال خشونت شدید علیه غزه باعث شده این باریکه به گورستان ده‌ها هزار فلسطینی تبدیل شود.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون رژیم اشغالگر به حملات زمینی، هوایی و دریایی خود علیه غزه ادامه می‌دهد که تا به امروز ۴۱ هزار و ۹۰۹ شهید و ۹۷ هزار و ۳۰۳ زخمی برجای گذاشته است.

اما در مورد وضعیت بهداشتی لبنان، سازمان بهداشت جهانی در این گزارش اعلام کرد از اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۳۶ حمله به مراکز بهداشتی انجام شده است.

بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان بیش از ۲۰۰۰ لبنانی شهید و حدود ۱۰ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) سه روز پیش اعلام کرده بود بر اثر حملات رژیم اشغالگر در لبنان ظرف ۱۱ روز اخیر بیش از ۱۰۰ کودک شهید و ۶۹۰ کودک دیگر زخمی شده‌اند.

یونیسف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: لبنان با بحران بهداشت مواجه است.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.