"رژیم صهیونیستی" دشمن مشترک مسلمانان از نگاه شهدای مقاومت

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، نهمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز چهارشنبه 17 مهر در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با محوریت شهادت سید حسن نصرالله، وعده صادق و نظم منطقه‌ای برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی؛ معاون اول دادستان کل کشور، در این همایش گفت: شهادت در فرهنگ اسلام و شیعه، مقامی رفیع است که به‌راحتی نصیب هر کسی نمی‌شود. این مقام چنان ارزشمندی دارد که امیرالمؤمنین علی (ع) که افتخارات بسیاری در اسلام دارد، در جنگ خندق وقتی مقابل عمر بن عبدود قرار گرفت، پیامبر (ص) فرمودند: "تمام ایمان در برابر تمام کفر قرار گرفته است." او در خیبر، فتح مکه و هزاران افتخار دیگر نیز حضور داشت و در یک مورد فرمود: "فزت و رب الکعبه"، که آن موقعیتی بود که حضرت ضربت خورد و به شهادت رسید.

وی افزود: باید به خانواده‌های شهدا و کسانی که به این مقام می‌رسند تبریک گفت، زیرا این مقام نصیب هر کسی نخواهد شد. همه شهدا هم در یک مقام نیستند و برخی از آنها جایگاه ویژه‌تری نزد خدا دارند. وقتی شخصیتی در جایگاه معنوی و موقعیت اجتماعی، در حال مبارزه با خبیث‌ترین دشمنان اسلام و قرآن باشد، امتیاز بالاتری خواهد داشت و یکی از کسانی که این جایگاه والا را دارد، سید حسن نصرالله است.

موسوی ادامه داد: سید حسن نصرالله بهترین مدال افتخار را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، هنگامی که در نماز جمعه معروف تهران این شهید بزرگوار را به‌این شکل توصیف کرد: "برادرم، مایه فخر اسلام، چهره محبوب دنیای اسلام، زبان گویای لبنان و گوهر درخشان لبنان." چه افتخاری بالاتر از این که انسان از ولی امر چنین توصیفاتی دریافت کند. ما سید حسن نصرالله را به مقابله با اسرائیل می‌شناسیم، اما وقتی حالات معنوی او و شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی، اسماعیل هنیه و عباس نیلفروشان را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که چه امتیازاتی داشتند که خدا آن‌ها را پسندید و مزد 30 سال خدمت آن‌ها به مکتب را اینگونه عطا کرد.

معاون اول دادستان کشور در ادامه با اشاره به برگزاری نماز جمعه نصر در حالی که تهدیداتی علیه نمازگزاران از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده بود، گفت: رژیم صهیونیستی، چنانکه سید حسن نصرالله گفت، سست‌تر از خانه عنکبوت است و زور آن تنها برای کشتن کودکان و زنان بی‌پناه است. طوفان الاقصی و عظمتی که مجاهدین در حماس و جهاد اسلامی به وجود آوردند، تنها یک حرکت بود که پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک مالید و تحقیرش کرد.

وی افزود: باریکه غزه 70 سال است که محاصره شده و کوچک‌ترین امکانات به آنجا وارد نمی‌شود. در مقابل، رژیم صهیونیستی از پشتیبانی قدرت‌های دنیا بهره می‌برد، اما همین رژیم یک سال است که مقابل مجاهدان غزه مستأصل مانده است. این‌ها باید برای مردم بیان شود که اسرائیل در اوج ضعف قرار دارد و حتی خودشان نیز اعتراف می‌کنند که اسرائیل در چه وضعیت فلاکت‌باری قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند با شهادت یک شخص مردم نباید ناامید شوند، ادامه داد: قطعاً مردم این باور را دارند که آینده از آن ما خواهد بود. کدام کشور با بمب و موشک و ترور و تخریب پیروز شده است؟ تاریخ سیاه آمریکا را مطالعه کنید، نمی‌بینیم که در جنگی پیروز شده باشد. در ویتنام، عراق و افغانستان نیز پیروز نشدند. در تاریخ نمی‌بینیم که هیچ حاکم سنگدلی بر مستضعف پیروز شده باشد، بلکه همواره به خفت و خواری افتاده‌اند. صدام به ایران حمله کرد، اما اکنون آثاری از صدام وجود ندارد. سرانجام دیکتاتورها چه شد؟ قطعاً اسرائیل نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

وی گفت: در قلب آلمان، فرانسه و آمریکا، مردم دل در گروی مردم مظلوم لبنان و فلسطین دارند و اسرائیل را لعن می‌کنند. قطعاً جوانان عربستانی، اماراتی، یمنی و کویتی که خباثت‌های اسرائیل را بشنوند، از این رژیم رویگردان خواهند شد؛ رژیمی که اکنون مستأصل شده و به بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و خیمه‌های آوارگان حمله می‌کند.

معاون اول دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه شیعه نشانی از یأس ندارد و همه به آینده امیدوارند، ادامه داد: مقاومت فلسطین و حزب‌الله یک سال است که رژیم صهیونیستی را در جنگ فرسایشی قرار داده‌اند. قطعاً آن روز خواهد رسید که جنایاتکاران صهیونیست به خاک ذلت بیفتند.

موسوی افزود: شهدای مقاومت دشمن‌شناس بودند و به‌خوبی اهداف و برنامه‌های آن را می‌شناختند و می‌دانستند چگونه با دشمن مقابله کنند. مسلمانان باید بدانند جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی مشکل همه ماست و مشکلات غزه و لبنان برای همه مسلمانان حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: باید از موقعیت ژئوپلتیک جهان اسلام و دستاوردهای حماس، حزب‌الله و جمهوری اسلامی محافظت کنیم.

نتیجه اقدامات سید حسن نصرالله: اسرائیل به‌زودی نابود می‌شود

امین انصاری؛ دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران، نیز با بیان سخنانی در این کنفرانس، اشاره کرد که هفته دوم تیرماه از سوی مقام معظم رهبری به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و از همه جوانان، اندیشمندان، انسان‌های منصف و قلم‌به‌دستان خواسته شده که به این موضوع ورود کنند و جنایات آمریکا را افشا کنند. به همین دلیل، سازمان جوانان حقوق بشر نشست‌های تخصصی با همین موضوع را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به وعده قرآن مبنی بر اینکه حق بر باطل پیروز است، گفت: در قرآن 600 آیه درباره جهاد، 100 آیه درباره مشرکین و منافقین و 500 آیه درباره مقابله با یهود داریم. در طول تاریخ، شاهد شهادت بزرگانی از انسان‌های کامل الهی بوده‌ایم؛ انبیا و ائمه اطهار (ع) به شهادت رسیدند، اما خط سیر حرکت اسلام ناب تا به امروز متوقف نشده است. اگر سید حسن نصرالله‌ها به شهادت می‌رسند، معنایش این نیست که حرکت مقاومت لبنان به انتها رسیده است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران گفت: انسجام درون‌تشکیلاتی مقاومت به اندازه‌ای قوی است که فرماندهان دیگر جایگزین می‌شوند؛ مثل سید عباس موسوی که به شهادت رسید، اما کار مقاومت زمین نماند و سید حسن در سن حدود 30 سالگی فرماندهی جهاد مقاومت را به‌عهده گرفت.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ادامه داد: ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم از ویژگی‌های سید حسن بود. او در مقابل رژیم صهیونیستی قد علم کرد و اکنون شرایط به سمتی رفته است که اسرائیل به‌زودی از روی زمین محو خواهد شد.

وی افزود: همه دنیا نظاره‌گر جنایات رژیم صهیونیستی هستند که البته با حمایت مستقیم آمریکا و برخی دولت‌های غربی انجام می‌شود. اگر آمریکا حمایت مستقیم خود از اسرائیل را برمی‌داشت، این رژیم یک هفته هم دوام نمی‌آورد. آمریکایی‌ها به جامعه جهانی پاسخگو نیستند و قطعنامه‌های سازمان ملل را وتو می‌کنند که نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری آمریکاست.

انصاری در پایان اظهار امیدواری کرد: به لطف الهی، شاهد افول هژمونی آمریکا خواهیم بود. جبهه مقاومت اسلامی برای نفی سلطه استکباری قیام کرده و حاضر نیست در مقابل سلطه ظالمان سکوت کند.

در حال تکمیل ...

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.