دیسکورد در روسیه و ترکیه مسدود شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، مقامات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK) دستور ممنوعیت دسترسی به این پیام رسان را در وب سایت خود منتشر کرده اند.

دیسکورد(Discord) پلتفرمی رایگان برای برقراری ارتباط کاربران به‌خصوص گیمرها و سازمان‌دهی این ارتباط برای بهبود تعامل آن‌ها است.

ییلماز تونج وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد دادگاهی در آنکارا تصمیم گرفته دسترسی این کشور به شبکه اجتماعی دیسکورد را به دلیل سوظن کافی درباره ارتکاب جرایم مربوط سواستفاده جنسی از کودکان و هرزنگاری مسدود کرده است.

تونج در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما مصمم هستیم از کودکان و جوانانمان در مقابل انتشار محتوای مخرب شبکه های اجتماعی و اینترنت که جرم به حساب می آیند، محافظت کنیم. ما هیچ گاه اجازه نمی دهیم بنیان های ساختار اجتماعی ما بلرزد.

تصمیم به ممنوعیت دسترسی به دیسکورد پس از خشم عمومی مردم درباره قتل دو زن جوان توسط یک جوان ۱۹ ساله در اوایل ماه جاری میلادی گرفته شده است. پس از این رویداد، محتوای شبکه های اجتماعی داد برخی کاربران دیسکورد از این قتل تمجید می کنند و همین امر خشم عموم مردم را در پی داشت.

از سوی دیگر راسکامنادزر رگولاتور ارتباطات روسیه نیز دیروز دسترسی به دیسکورد را به دلیل نقض قوانین این کشور مسدود کرد. روسیه قبلا این پلتفرم را به دلیل عدم حذف محتوای ممنوع جریمه کرده بود. این رگولاتور هفته گذشته به دیسکورد دستور داده بود حدود هزار محتوا که غیرقانونی به نظر می رسیدند را حذف کند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.