وزیر خارجه فرانسه: وضعیت لبنان فاجعه‌بار است

وزیر خارجه فرانسه، اظهارات تهدیدآمیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان و بیان جملاتی چون دچار شدن لبنان به سرنوشت مشابه غزه را محکوم کرد. او وضعیت لبنان را فاجعه‌بار توصیف کرد.

به گزارش خبرآنی، «ژان نوئل-بارو» وزیر خارجه فرانسه لفاظی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که تهدید به تخریب و ویران کردن لبنان همانند غزه کرده بود، محکوم کرد.

براساس گزارش النشره، وزیر خارجه فرانسه خاطرنشان کرد: وضعیت لبنان فاجعه‌بار است. اگر این اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز ادامه یابد، لبنان، کشور دوست فرانسه را که با ضعف بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند، به سمت آشوب و هرج و مرج سوق می‌دهد.  

وی در ادامه افزود: این امر اسرائیل را با مشکلات امنیتی بیشتر از آنچه قبل از عملیات نظامی در لبنان با آنها روبه‌رو بود، مواجه می‌کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه خطاب به مردم لبنان تهدید کرد در صورتی که کشورشان را از دست حزب‌الله «آزاد» نکنند، با «ویرانی و تخریبی» مشابه آنچه فلسطینیان در نوار غزه تجربه می‌کنند، مواجه خواهند شد.

این در حالی است که پیشتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با بیان مواضع کشورش و لزوم پایان جنگ، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته بود. ماکرون روز شنبه گفته بود: «اولویت امروز بازگشت به راه‌حل سیاسی و متوقف کردن تحویل سلاح‌هایی است که از آنها برای جنگ در غزه استفاده می‌شود.»

حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه یک سال قبل در پی عملیات نیروهای مقاومت تحت رهبری حماس در اراضی اشغالی به اجرا درآمد که تاکنون حدود ۴۲۰۰۰ شهید و بیش از ۹۷۰۰۰ زخمی را عمدتا شامل زنان و کودکان در بین مردم غزه بر جا گذاشته است.

این جنگ به آواره شدن ساکنان غزه تحت محاصره‌ از سوی صهیونیست‌ها که باعث کمبود غذا، آب آشامیدنی و اقلام پزشکی شده، منجر شده است.

آفریقای جنوبی مدتی بعد از شروع جنگ غزه از بابت نسل‌کشی صهیونیست‌ها در این باریکه به دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه شکایت کرد و این رژیم را متهم به اجرای نسل‌کشی کرد. تاکنون چند کشور دیگر شامل ترکیه، نیکاراگوئه، اسپانیا، مکزیک، لیبی و کلمبیا نیز به این پرونده شکایت پیوسته‌اند.

از سوی دیگر همچنان که نگرانی‌های بین‌المللی بر سر وضعیت غزه تشدید می‌شود، تعداد کشورهای جهان که فلسطین را به‌عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته و از عضویت کامل آن در سازمان ملل حمایت می‌کنند نیز افزایش می‌یابد. در ماه‌های اخیر اسپانیا، نروژ، ایرلند، ارمنستان و اسلوونی نیز اعلام کردند فلسطین را به‌عنوان کشور مستقل به رسمیت می‌شناسند. تا به امروز ۱۴۹ کشور از مجموع ۱۹۳ عضو سازمان ملل، فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.