رئیس پیشین گمرک ساوه برای دریافت «رشوه» به «حبس» و «انفصال موقت از مشاغل دولتی» محکوم شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور حکم حبس و انفصال موقت رئیس سابق اداره گمرک شهرستان ساوه به جرم ارتشا توام با جعل خبر داد.

به گزارش خبرآنی، حجت‌الاسلام سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این باره اظهار کرد: در پی گزارش واصله از اداره کل اطلاعات استان مرکزی با موضوع ارتشا رئیس (سابق) اداره گمرک شهرستان ساوه، پس از صدور دستورات قضایی و تشکیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اراک و انجام تحقیقات فنی و قضایی، کیفرخواستی در این خصوص صادر شد.

وی افزود: مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان اراک و قطعیت حکم مذکور در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، رئیس سابق اداره گمرک شهرستان ساوه، به اتهام ارتشا به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، به تحمل ۷ سال و ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری، انفصال موقت از مشاغل دولتی به مدت ۳ سال، پرداخت جزای نقدی به میزان معادل مال مأخوذه در حق صندوق دولت و انتشار حکم در روزنامه‌های کثیر الانتشار محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: رای قطعی صادره جهت فرایند اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرا ارسال شده و این حکم با قاطعیت و مطابق قانون اجرا خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضایی و سیاست راهبردی آن در فساد ستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه‌ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمان‌ها و نهادها تأکید کرد و از برخورد محکم و بی اغماض دستگاه قضا با جرایم و تخلفات صورت گرفته در تمام ارگان‌ها خبر داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.