نگرانی سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع انسانی در لبنان

سازمان ملل نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در لبنان در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرآنی، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» اعلام کرد درنتیجه تشدید تنش و افزایش عملیات‌های جنگی در سرتاسر خط آبی وضعیت انسانی در لبنان به سرعت وخیم‌تر می‌شود.

براساس نوشته روزنامه القدس العربی، این دفتر سازمان ملل همچنین تاکید کرد که همزمان با توسعه حملات هوایی رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، نگرانی‌هایی درباره سیستم بهداشت و درمان وجود دارد.

این دفتر در ادامه اعلام کرد که مقامات لبنانی گزارش داده‌اند از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا چهارم اکتبر ۲۰۲۴، ۳۶ حمله علیه تاسیسات و مراکز درمانی صورت گرفته و سه بیمارستان و ۹۶ مرکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه به دلیل درگیری‌ها بالاجبار تعطیل شده‌اند.

اوچا همچنین تاکید کرد این حملات تنها بر مراکز درمانی تاثیر نگذاشته بلکه کارکنان در زمینه بهداشت و درمان را نیز تحت تاثیر قرار داده به طوریکه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده طی این دوره ۷۷ تن از کارکنان بخش بهداشت و درمان جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۲۵ تاسیسات آبی نیز تخریب شده‌اند.

رژیم صهیونیستی برای شانزدهمین روز متوالی به تجاوزات گسترده خود علیه لبنان از طریق حملات شدید علیه ضاحیه جنوبی و شهرها و شهرک‌های جنوب لبنان و تلاش برای نفوذ زمینی ادامه می‌دهد. رژیم صهیونیستی همچنین شب گذشته حملاتی را به شهرستان بعلبک و شهرک الخیام، شهرک «عربصالیم» و شهرک‌های شهرستان صور در جنوب لبنان انجام داد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا عملیات خود را در جنوب لبنان گسترش داد. این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

این رژیم طی هفته‌های اخیر بارها ضاحیه جنوبی بیروت را نیز هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه ششم مهر منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شد.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.