سران استرالیا و کانادا خواستار آتش‌بس در غزه شدند

نخست‌وزیران کانادا و استرالیا در بیانیه‌هایی مجزا خواستار توقف درد و رنج فلسطینیان در غزه شدند.

به گزارش خبرآنی، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در نخستین سالگرد نسل‌کشی غزه، خواستار پایان دادن به رنج غیرنظامیان فلسطینی شد.

نخست‌وزیر کانادا در بیانیه‌ای گفت: «میزان تلفات غیرنظامیان از ۷ اکتبر تا امروز دلخراش و غیرقابل‌قبول است و همه طرفین باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشند. این رنج‌ها باید به پایان برسد و ما باید به‌سوی صلح و امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و سایر مردم منطقه بازگردیم.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترودو در ادامه از راهکار ۲ دولتی حمایت کرد و باز هم از آنچه آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌نامد، حمایت به عمل آورد.

بر اساس آمار اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت غزه، از آغاز جنگ تاکنون نزدیک به ۴۲ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۹۷ هزار نفر مجروح هستند. حملات رژیم صهیونیستی تقریبا کل جمعیت این منطقه را آواره کرده و محاصره این باریکه موجب کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی و دارو شده است.

تلاش‌ها برای میانجی‌گری و امضای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا که به رهبری ایالات متحده، مصر و قطر انجام شده، به‌دلیل امتناع «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از توقف جنگ، شکست خورده است. همچینن رژیم صهیونیستی به‌دلیل جنایاتش در غزه با پرونده نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری مواجه است.

علاوه بر ترودو، «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا نیز با اشاره به سالگرد هفتم اکتبر، بر لزوم پایان دادن به بحران انسانی در غزه تاکید کرد.

او که این اظهارات را در پارلمان کشورش مطرح کرد، گفت دولت استرالیا همواره از برقراری آتش‌بس، آزادی تمامی اسرا و رسیدگی به غیرنظامیان آسیب‌دیده در این مناقشه حمایت کرده است.

آلبانیز گفت: «تعداد غیرنظامیانی که در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند، یک فاجعه در ابعاد وحشتناک است. تخمین زده می‌شود که ۴۰ هزار فلسطینی کشته شده باشند. وضعیت انسانی در غزه فاجعه‌بار است.»

او نیز مانند ترودو از راهکار ۲ دولتی استقبال کرد و گفت این راه را تنها ابزار قابل اتکا برای حصول صلح پایدار می‌داند. وی افزود: «فلسطینیان عزادار جان‌هایی هستند که از آن‌ها گرفته شده است. آن‌ها بسیاری از عزیزانشان را از دست داده و به خاک سپرده‌اند. ما با همه آن‌ها در غمشان شریک هستیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.