تهدید یک مدیر به شکستن گردن/درخواست برای تغییر قانون استخدام

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی ، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان صبح امروز در سالن جلسات کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

در این مجمع غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، جلیل کوهپایه زاده رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان و سایر اعضای مجمع حضور داشتند.

جلیل کوهپایه زاده رئیس فدراسیون در ابتدای این مجمع با ارائه گزارشی از بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: فدراسیون ما 64 درصد از مدال‌های پارالمپیک را به خود اختصاص داد و 7 طلا از مجموع 8 طلای بدست‌آمده را کسب کرد. همچنین 5 ورزشکار ما موفق به شکستن رکوردهای آسیایی، جهانی و پارالمپیک شدند.

وی افزود: ما سال قبل 79 میلیارد تومان دریافت کردیم که 71 میلیارد هزینه شد و مابقی به سال 1403 منتقل شد. همچنین 280 نفر را اعزام کردیم و 49 مرحله اردو داشتیم.

در ادامه و پس از تایید گزارش کوهپایه‌زاده توسط اعضای مجمع، حسابرس مستقل فدراسیون گزارش خود را ارائه کرد و به موارد مختلف اشاره کرد. در بخشی از این گزارش به ابهاماتی در مسائل مالی اشاره و اعلام شد که هیچگونه پولشویی در فدراسیون صورت نگرفته است.

همچنین حسین‌پور دبیر فدراسیون اعلام کرد که نام فدراسیون در سازمان تجارت همچنان «فدراسیون جانبازان و معلولین» است و تغییر نام در این باره مستلزم مرور زمان است.

در ادامه خزانه‌دار فدراسیون گزارش خود را قرائت کرد که هم این گزارش و هم گزارش حسابرس مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

در ادامه از سوی رئیس هیئت استان مازندران عنوان شد که نزدیک به یک درصد از بودجه فدراسیون به همه هیئت‌های استانی تعلق پیدا می‌کند که بسیار کم است و باید با توجه به هزینه‌های سنگین در استان‌ها، حداقل به 10 درصد برسد.

رئیس هیئت تهران نیز گفت که تعاملی در استان‌های مختلف با هیئت‌های جانبازان و توان یابان وجود ندارد.

همچنین هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته و عضو هیئت رئیسه گفت که یک مخروبه پس از تحویل به هیئت استان خراسان رضوی، احیا و شکوفا شده، اما مدیران کل در استان در حال تکه تکه کردن آن هستند. اسبقیان نیز در این باره گفت که پیگیری لازم صورت خواهد گرفت. کوهپایه زاده نیز عنوان کرد که مصادیق زیادی درخصوص چنین مواردی وجود دارد که بر همین اساس مقرر شد گزارشی از سوی او به وزارت ورزش داده شده تا پیگیری لازم صورت بگیرد.

در ادامه مجمع ، روسای هیئت‌های استانی نظرات خود را ارائه کردند. رئیس هیئت استان مرکزی با انعقاد از مدیران استانی گفت: مدیرکل استان ما برخورد بسیار بدی دارد و حتی به من گفت که «اگر یکبار دیگر نام استخر را بیاوری، گردنت را می‌شکنم».

نماینده ورزشکاران نیز درخواست اصلاح قانون مربوط به استخدام مدال‌آوران را مطرح کرد. این قانون در حوزه ورزش جانبازان و معلولین به این صورت است که فرزندان مدال‌آوران از این قانون بهره‌مند می‌شوند، نه خود ورزشکاران.

در همین باره مناف هاشمی گفت که مصوبه استخدام مدال‌آوران که چند سال قبل به سختی هم تصویب شده بود، باید به روز شود و اسبقیان هم گفته که این مسأله در دستور کار قرار دارد

در پایان مجمع، از استان‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.