گزارش|سفرهای استانی و تدوین سازوکار جدید در دولت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ‌پایگاه خبری خبرآنی، سفرهای استانی مسئولان یکی از راه‌های مواجه‌ی مستقیم و بدون واسطه‌ی با مشکلات مردم در سراسر کشور و حتی دورافتاده‌ترین نقاط بوده است.

دولت‌های مختلفی در کشورمان در این زمینه شیوه‌های خاص و عملکردهای متفاوت داشته‌اند؛ برخی مدیریت مانیتورینگ و تقریباً از راه دور را پیشه کرده و برخی نیز معتقد بودند که باید از نزدیک مستقیماً با موضوعات مواجه شد.

محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره‌ی ماه گذشته و اوایل استقرار دولت جدید درخصوص نگاه دولت چهاردهم به انجام سفرهای استانی گفته بود هنوز در این‌باره و اینکه هیئت دولت را به استان‌ها ببریم یا نه، به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و در حال بررسی‌های متعدد برای شکل‌دهی به یک شیوه‌ی موثر هستیم و محتمل است که رویکرد جدیدی به این مقوله داشته باشیم.

وی هم‌چنین گفت دنیای امروز، دنیای دیجیتالی است و می‌شود از راه دور کنترل کرد؛ البته رئیس‌جمهور حتماً با مردم صحبت کرده و به دیدار اقشار مختلف خواهد رفت اما شاید شیوه‌ای که در گذشته بوده را دنبال نکنیم.

از سویی دیگر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور بارها در نطق‌ها و سخنرانی‌های خود بیان کرده که حتماً بین مردم خواهد بود و اجازه نمی‌دهد که مشغله‌ها و تعدد جلسات، بین او و جامعه فاصله بیندازد؛ رئیس دولت چهاردهم خود را از مردم می‌داند و اعلام کرده که تمام توان خود را برای حل مشکلات مصروف می‌کند.

تجارب دولت‌های گذشته و خصوصاً سفرهای استانی رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی که با تمجید رهبر معظم انقلاب هم همراه می‌شد، یکی از راه‌های دیدار بی‌واسطه با مردم و هم‌چنین اطلاع مستقیم از مشکلات جامعه است. ایشان انجام سفرهای استانی توسط دولت سیزدهم را یک توفیق و درخشان دانسته بودند.

رهبر انقلاب در اولین دیدار با اعضای دولت چهاردهم نیز در توصیه‌ای مسئولان را به حضور در بین مردم سفارش کرده و فرمودند" به این حرف‌ها که اگر سفر استانی کردید بگویند پوپولیسم و عوام‌گرایی است، توجه نکنید چراکه اطلاع از متن زندگی مردم با کارتابل و گزارش‌های کتبی امکان‌پذیر نیست، حتی اگر گزارش‌های خوبی باشد؛ بنابراین سفر استانی و حضور در بین مردم از جمله روستاها و تصمیم‌گیری بر اساس مشاهدات و شنیده‌ها را دنبال کنید.

بر اساس این گزارش، بر اساس دیدگاه کارشناسان، انجام سفرهای استانی و حضور در اقصی‌ نقاط کشور و خصوصاٌ مناطق کم‌برخوردار و محروم می‌تواند به بازسازی و تقویت سرمایه‌ی اجتماعی نظام نیز کمک کند؛ چراکه مردم مسئولان خود را در مشکلات کنار خود می‌یابند.

مسئولان دولت چهاردهم می‌توانند با تهیه‌ی سازوکاری چابک برای سرکشی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان‌های مختلف زمینه‌ی حل مشکلات و پاسخ به مطلبات برزمین‌مانده‌ی مردم را فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.