پیام مفتی اعظم عمان به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی

مفتی اعظم عمان به مناسبت اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی پیام‌هایی را برای امت‌های عربی و اسلامی ارسال کرد.

به گزارش خبرآنی، «شیخ احمد الخلیلی» مفتی اعظم عمان به مناسبت اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: یک سال کامل از طوفان الاقصی گذشت در حالی دلاوران سلحشور شبانه‌روز به مقابله با دشمن سنگدلی که از سوی قدرت‌های شرور و استکباری جهان حمایت می‌شود، ادامه می‌دهند «و در برابر آنچه در راه خدا به ایشان رسید سستی نورزیدند و ناتوان نشدند و تسلیم [دشمن] نگردیدند» (آیه ۱۴۶ سوره آل عمران).

مفتی اعظم عمان اظهار کرد: آنها شگفت‌انگیزترین نمونه‌های دفاع از حقیقت و مقابله با تجاوز را با مقاومت تمام به نمایش گذاشتند.

به نوشته روزنامه «عربی۲۱»، شیخ الخلیلی در پیامی خطاب به مسلمانان جهان گفت: این مستلزم آن است که تمام امت اسلامی با پول و تحهیزات از آنها حمایت کرده و با تمام قدرت در کنار آنها بایستند، و بر این اساس که هیچ یاور و نجات‌دهنده‌ای جز خداوند تعالی وجود ندارد، وجدان امت را به انجام این وظیفه فرا می‌خوانم و از آنها می‌خواهم از هرگونه تلاشی که آرزوی آزادی، امنیت، ثبات و رفاه این ملت مظلوم را محقق می‌کند، فروگذاری نکنند.  

او افزود: هر کسی که واجد شرایط است باید از روزی که خداوند به او داده، بخشی را به این مساله اختصاص دهد و این همان چیزی است که برای دیدار با خداوند تعالی در«روزی که هیچ مال و اولادی سود نمی‌دهد، مگر کسی که دلی سالم [از رذایل وخبایث] به پیشگاه خدا بیاورد» (آیات ۸۸ و ۸۹ سوره شعراء) ذخیره می‌شود.

مفتی اعظم عمان در پایان نیز گفت: اگر فراخوان من برای کل امت باشد، از میان آنها خطابم بیشتر به علمای آن است که خداوند امانت خود را به آنها واگذار کرده و به آنها دستور داده در نیکی الگوی مردم باشند و ارزش‌های ایمان را در زندگی خود متجلی کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.