کشف 3.5 میلیارد تومان آلات، ادوات و دخانیات قاچاق

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در بازار تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در ساختمانی در چهارراه سیروس تخلیه و دپو شده است که این کالای خارجی توسط خودروهای شوتی از شهرهای شمال‌غربی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و توزیع می شود.

سرهنگ افشاری بیان کرد: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک ساختمان است که به عنوان انبار مورد استفاده قرار گرفته و کالاهایی که در این محل قرار دارند در سامانه های وزارت بهداشت ثبت نشده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: کالاها مقادیر انبوهی کالا از نوع سیگار، تنباکو، ذغال و قلیان، لوازم جانبی قلیان خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی هستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کالاها شامل تعداد 18980 پاکت سیگار ، 635 بسته تنباکو، مقدار 12090 کیلوگرم ذغال و تعداد 17 عدد قلیان، 213 قلم لوازم جانبی قلیان محصول کشورهای اندونزی، امارات بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 3.5 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: اغلب کالاهای قاچاق ورودی به کشور فاقد کیفیت و استاندارد لازم هستند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.