فعالیت پاکبانان اتباع غیرمجاز در پایتخت ممنوع است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و شصت و نهمین جلسه شورا با حضور خبرنگاران به بیان نکاتی درباره برنامه‌های جلسه امروز پرداخت.

وی درباره دستور جلسات امروز شورای شهر تهران گفت: تعدادی از کودکان نخبه در این جلسه حضور دارند و از آنها تقدیر خواهد شد. همچنین، یک فوریت لایحه اعطای مجوز به بانک شهر و گزارشی درباره ون‌تاکسی‌ها ارائه خواهد شد.

چمران افزود: در جلسه امروز، لایحه ممنوعیت افزایش تعداد کیوسک‌ها تصویب می‌شود. بر اساس بودجه پیش‌بینی‌شده، باید سالیانه دو درصد از آنها کاسته شود؛ چراکه معابر پایتخت بیش از این گنجایش ندارند.

وی همچنین به تصویب طرح شهر دوستدار کودک در دوره چهارم اشاره کرد و گفت: قرار بود امکانات بیشتری برای کودکان در بوستان‌ها فراهم شود و وسایل بازی و سرگرمی در تمام محلات در نظر گرفته شود، که این از وظایف روزمره ماست.

چمران با ابراز تأسف از اختلالات مکرر در مترو تأکید کرد: تلاش ما بر رفع این اختلالات است. در ساعات شب که فاصله حرکت قطارها کاهش می‌یابد، احتمال بروز اختلال وجود دارد، اما سعی داریم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه همکاری شهرداری تهران با نیروی انتظامی جهت ساماندهی اتباع غیرمجاز در پایتخت گفت: قرار بود سردار رادان به شورا دعوت شود تا گزارشی درباره خروج اتباع ارائه دهد، اما به دلیل مأموریت، این حضور ممکن نشد. همچنین، قرار بود سردار محمدیان در جلسه حضور داشته باشند، اما این امکان فراهم نشد.

چمران تأکید کرد: اتباع غیرقانونی نه تنها به‌عنوان پاکبان، بلکه در هیچ بخش دیگری نباید فعالیت کنند.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص رابطه استخدامی اعضای شورا گفت: تعدادی از اعضای شورای شهر تهران کارمندان شهرداری بوده‌اند و نیازی نیست که در چند ماه اول وقت بگذارند تا شهرداری و شورا را بشناسند. موضوع حقوقی از طریق استانداری به ما اعلام شد که ورود کارمندان به شورا تعارض منافع است و نمی‌توانند در کمیسیون ماده 100 که در آن قضاوت صورت می‌گیرد، حضور یابند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.