روشها و اقلام مورد نیاز برای کمک به مردم لبنان اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سید احمد عبودتیان؛ مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیاء و مسئول ستاد پشتیبانی مردمی از محور مقاومت در نشست رابطین استانهای این ستاد ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله اظهار داشت: باید از برکت شهادت این مرد بزرگ برای ورود به مسئله مقاومت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کمک و پشتیبانی از جبهه مقاومت یک ضرورت است، تصریح کرد: در حال حاضر اعلام نیازی به حضور فیزیکی در لبنان نشده است و باتوجه به حمله رژیم صهیونیستی، صدها هزار نفر از مردم قسمت جنوبی به نواحی شمالی لبنان مهاجرت کرده‌اند و در پارکها، مدارس و فضاهای عمومی و فاقد امکانات مستقر شده‌اند.

عبودتیان با بیان اینکه رسالت ما تنها تامین کالا برای حل برخی از مشکلات مردم لبنان نیست، خاطرنشان کرد: مهم‌تر از این مسئله، شور و نهضت فراگیر حضور مردم در کمک به همنوعان خود در لبنان و شرکت در یک امر خیر جمعی است؛ مردم  نقش خود در این نبرد نابرابر که در حال وقوع است را حس کرده و بخشی از زندگی خود را ایثار می‌کنند و این اقدام با فتوای مقام معظم رهبری در فریضه دانستن کمک به مردم لبنان تسریع و با شهادت سید حسن نصرالله به اوج رسید.

وی با اشاره به اینکه ما به امت اسلامی اعتقاد داریم، یادآور شد: هدایت امت اسلامی با رهبری جمهوری اسلامی است و امروز بخشی از امت اسلامی در لبنان در حال جنگ است.

مسئول ستاد پشتیبانی مردمی از محور مقاومت اضافه کرد: این حرکت با ایجاد جریان خودجوش مردمی همانند الگوی کارگاه‌های دوران کرونا شامل بافت لباس گرم، پخت نان و ... در محلات مجددا راه‌اندازی می‌شود که محور این حرکت‌ها نیز بانوان هستند و مستندسازی آن در جامعه اثرگذاری بسیاری خواهد داشت.

عبودتیان با اشاره به اینکه در این راستا مساجد، منازل شهدا و خیمه‌های مقاومت و گروههای خیریه و جهادی، محور جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، گفت: حدود 50 قلم کالا شامل پوشاک گرم، مواد خوراکی، نان خشک، انواع کیک، پتوی نو، تشک و مواد شوینده و بهداشتی مورد نیاز است و در این مسیر کمک‌های خرد دارای موضوعیت خاصی هستند و باید به آن توجه ویژه شود.

لبنان ,
وی با اشاره به اینکه مردم کمک‌های نقدی خود را میتوانند به دفتر مقام معظم رهبری یا شماره حسابهای اعلامی واریز کنند، افزود: پویشهای مردمی جمع‌آوری طلا نیز از سوی جمعی از بانوان شکل گرفته که هدایای مردمی را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌کنند.

عبودتیان یادآور شد: حجم نیازهای لبنان بسیار زیاد است؛ هوای لبنان درحال سرد شدن است و مردم غالبا وسیله‌ای برای گرمایش ندارند و این ضرورت کمک‌های مردمی را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.